• Tinga

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

BS - du kan ju leta upp Nordic Light-staken och ge till damen i julklapp! Eller så kan du skicka den till Nenne, som verkar gilla den bättre än du gör, med tanke på att den är nedpackad.

Nenne - kul med kul jobb på gång!

Liten - jag gillade även den senaste ljusstaken du länkade till. Smart med både "guld" och "silver" i den, så passar den till lite av varje. Jag tyckte inte att den var särskilt nyårsaktig, utan den funkar fint som adventsljusstake med. Priset var ju lite lägre än för den hos Svenskt Tenn också.

Nenne - den ljusstaken du beskrev senast, med spår i snön, vill jag se när du fixat. Isåfall lovar jag att du får pris som trådens pysselfia nummer 1.

• Tinga

Juni - tack!

Vi har inte heller lämnat bort Piff & Puff så ofta, delvis beroende på att de är så krångliga att mata. Det här blir första gången vi är utan barn en hel helg sen de föddes, tidigare har det bara varit en natt. Vi får se om det blir sex på köksbordet - har köket ut mot gatan och inga persienner!

Hur har det förresten gått med infrysning av din mans simmare? Har ni pratat med hans doktor?

• Tinga

Ore - vilken fin liten kille du fått! Och så gott han ser ut att sova.

Telis - jag såg att du blandat ihop vem som är Piff och vem som är Puff i galleriet. Var tvungen att kolla så att jag själv skrev rätt till dig i mailet.

• Tinga

Lappis - det heter ju att inget är som väntans tider, men när väntan läggs till väntan blir det ju evighetslänge det tar innan man når målet. Kram! Tycker iallafall att du gör helt rätt som kollar på semesterresor.

• Tinga

Nenne - haha, nu blev jag tvungen att tänka efter, men du har helt rätt!

• Tinga

Nenne - äsch, vad tråkigt bestämd du låter!

• Tinga

Nenne - om din intelligens hänger ihop med ditt utseende, varför har du då inte redan fått Nobelpriset?

• Tinga

Junilejon - bakelsen heter väl t o m Budapest, tror jag!

Här i min ugn står just nu en Nennes Amarettokaka och gottar sig. Passade på att baka inför helgen redan ikväll, eftersom det fr o m imorgon kommer att vara kaos i köket.

• Tinga

Nenne - åh vad jag kommer att hålla tummarna (och truten ) nu!

Lappis - nähädå, jag är inte alls avundsjuk på att du ska till Thailand! Hoppas att ni får en riktigt härlig och avkopplande vecka. Trist med tanten som dök upp, men du hade ju förvarnat, även om jag höll mina tummar ändå.

Snaily - du verkar ha klättrat upp en bit ur hålet igen, men jag skickar en kram iallafall.

Cicci - inget är så kul som fyndshopping!

Själv sitter jag i ett nytapetserat och nymålat kök och är nöjd. Idag ska lister och lite "småpill" på plats och imorgon blir det en lite försenad adventspyntning. Ska bli så trevligt att få upp gardiner i köket och jag ska även klä om stolsitsarna.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter