mittid skrev 2009-10-28 22:20:18 följande:
citat: " o jag vill bli överlämnad av min pappa.Jag vill gå in med "mitt gamla liv" och gå ut med det nya... Hur ska jag göra? Någon som har tips? "Jag kan för mitt liv inte förstå hur din Pappa kan symbolisera ditt "gamla liv"??? Har ni levt i ett äktenskapliknande symbios eller??? Ska ni skilja er nu, du och pappa??? Vart är resten av ditt gamla liv... Ska inte alla, mamma, syskon, vänner... osv... följa dig upp för altargången då isf. Din blivande man, bode väll följa dig oxå...han, som du väll har träffat innan ni ses i kyrkan för giftemål... Är han inte en del av ditt s.k. gamla liv...Mitt tips är: Tänk över det du fantiserat ihop!
Min far symboliserar mitt "gamla liv"...observera situationtecknen. Jag har alltid varit pappas lilla tjej, även att jag är stor nu :) Han och jag har en jättefin relation och detta känns som något jag vill göra med honom. Detta är något vi pratat om många gånger... Självklart kommer han o resten av min familj/släkt vara en del av mitt liv även i framtiden...men när jag har gift mig kommer jag byta efternamn och verkligen knyta ihop min egna lilla familj. Det nya alltså...
Sen har det med känslan att göra. Jag o min blivande man har pratat om att vi vill ha den där pirr-känslan av att jag kommer in i kyrkan o han står där framme... Att vi, under tiden det tar för mig att gå till altaret, kan se på varandra...se hur fina vi är och sedan mötas för att göra detta tillsammans. Min sambo ser även överlämnadet som en gest, att min far visar alla andra att han godkänne detta. Det vet ju alla redan, men det är bara som sagt en gest. Så har våran tanke varit.
Min sambo är dessutom ½ engelsk (som jag tidigare skrivit) och har då varit på många bröllop där och alltid själv räknat med att det ska var så. Detta är en sak vi vill göra...vi har aldrig tänkt på vad det egentligen betyder...bara vad det betyder för OSS. Denna dag ska ju vara våran!
Nu tror jag att jag ska tacka för mig.
Tack alla ni som stöttat, tipsat o givit mig good feedback. Det var ju det jag var ute efter...
Det är nästan så man skulle vilja skriva ut detta och skicka till Svenska Kyrkan :) Skulle kanske vara spännande för dem att se hur vi alla tänker o funderar. Men men. Hehe...
Nej, nu ska jag planera vidare mitt underbara bröllop med min underbara blivande man. Denna dag kommer bli kanon...det vet jag!
Kram på er