Jag vill att pappa leder mig till altaret...
Är det kyrkans polycy eller är det prästen? Om det är prästen så byt präst... om det är kyrkan så är det en envis tråkig kyrka.
Är det kyrkans polycy eller är det prästen? Om det är prästen så byt präst... om det är kyrkan så är det en envis tråkig kyrka.
Men nu är det ju så att gå in i krykan med sin far inte har någon symbolik med olika parters värde att göra längre. Tycker man det enligt mig så är man själv bakåtsträvande.
Det är extremt få länder där det betyder något i huvudtaget. Varför inte ändra på synen på det istället för att gömma sig för det? Blir det inte mer "tabu" då? Håller med att det är toppen att samkönade par har vigselrätt idag. Men det var en otrolig sak kyrkan genomförde detta är ett mycket mycket mindre och det kan dom inte tycker det är lite patetiskt. Själv kommer jag gå in med min far och är jätte glad för det.
Jag håller med men tror hela den här debatten är väldigt svensk jag har bott utomlands dom senaste 5 åren och uppvuxen i en halvsvensk familj. Jag har berättat för mina vänner här vad många svenskar tycker om detta dom tycker det är väldigt komist
jag trodde sverige ville vara mångkulturet!
ja rädda svenskar tror jag
Jag menar i eruropa. Varför ska vi lossas att vi bor någon annan stans när alla länder omkring oss är lite mer mordärna när det gäller detta
Bara olika syn på det hela inte så mycket att göra åt.. hehe
Sverige kommer inte kunna ändra värden själva ingen annan kommer att ändra sig. Men därimot kan man ändra synen på det hela. Sverige är ett fjutigt litet land när det kommer till det hela och vad sverige tycker betyder inte så mycket när resten av värden tycker något annat.
Sen tycker många som jag att det inte är en symbol för ojämnstäldhet i vissa länder ja kanske men inte här och i andra moderna länder.
Visst finns det en hel del kvinnor som gifts bort mot sin vilja i sverige jobbar med sådana ungdommar. Men inte har det något med brudöverlämning att göra många av dessa tjejer går in med sin blivande man
Varför ska folk lägga sig i vårat bröllop som vill gå in med våra fäder. inte klagar vi på er? och ingen ser det hela som något fönedrande för kvinnan i detta land. Låt oss vara
Det handlar om att man behöver inte hacka och hacka på andra hela tiden. Om ni inte tycker om det så låt bli själv. Trådstarten handlar inte om vad ni tycker utan om hjälp från andra som tycker lika dant
För min del kommer jag ha min far som leder in mig pågrund av min mammas sida av våra traditioner och min pappa har betyt väldigt mycket för mig under min uppväxt då min mor har varigt på sjukhus under hela min uppväxt från och till med min sjuka lillebror. Det var min pappa som tog hand om mig.
Jag blir mer och mer för brudöverlämning hur mer folk pratar imot det tror jag... haha
Engelskman! Min är skotte.
Min vännina gick in med sin mamma och inte med sin pappa så vist finns det dom som gör det. Tycker bara att alla kan få göra som dom vill utan att ha andra som har synpungter på vad dom gör eller lever.
Inte så långt nä! Vi kommer från Elgin mitt i mellan Inverness och Aberdeen. Bor ni där eller i Sverige?
Specigelt när det kommer till sådana här diskutioner. Bertätta till mina vänner om det, dom tycker det är jätte komiskt hur det är i sverige
Nä nu går jag en annan tråd har gjort mig allt för upprörd.
Ha det kul med eran diskution. =)
Nu hoppar jag in lite om dop. Jag är inte döpt alls. Mina föräldrar tyckte det var fel att "tvinga" in ett barn i kyrkan och tyckte det var bätre att jag fick välja själv när jag blev äldre. Tycker jag är himla smart gjort faktiskt...