Jag vill att pappa leder mig till altaret...
Jag tycker du gör det bra, Anna. Vill man ha sin vigsel på ett visst sätt så försöker man ju få det till det man vill. Personer som tycker och tänker annat om det finns det alltid, men det är bara att köra vidare på det du vill. Själv skulle jag gärna gå in i kyrkan med min pappa, då jag alltid varit pappas flicka och han är viktig för mig. (och det är fullt tillåtet i Finland, enligt evl.fi/vigsel)
Så varför hacka på Anna? Är det en god kristen tro att göra så? Vet ni som tycker att hon "gör fel" vad Anna varit med om, hennes historia? Nej, just det. Kanske det inte bara är en dröm om ett filmliknande bröllop, utan att hennes pappa betyder mycket för henne och hon vill att han ska vara där. Och att då peka finger och säga NEJ SÅ FÅR DET INTE VARA, det är väl inte vad Gud vill att vi ska göra i kyrkan? Eller?
Så Anna, tyvärr ha jag inget bra tips för dig utom att eventuellt planera bröllopet i Finland :) Det är ju samma Gud man står inför och det finns jättefina kyrkor och underbara präster. Men jag håller tummarna för dig! Stor kram!