Jag kommer absolut inte dopa min barn, har jag aldrig velat! Bestamde mig for att hellre ha en Valkommen-till-varlden-fest for min bebis, langt innan jag traffade min man som ar muslim. Sa det har inget med honom att gora.
Kul att lasa asikt fran nan som ar troende.
(OT, men nar jag gifte mig fragade minst 100 pers om jag skulle konvertera. Min man holl pa att skratta ihjal sig. Han hade aldrig velat det, eftersom det ju ar bluff och fejk.)
nano86 skrev 2009-10-30 06:17:56 följande:
Det där var en bra fråga! För mig är det självklart att gifta mig i kyrkan då jag har en tro och aktivt är med i ungdomsstyrelsen och ungdommsarbetet (i Svenska Missionskyrkan som är väldigt lik Svenska Kyrkan). Jag menar, jag vill ju gifta mig inför gud, det är nåt som är ganska så stort för mig och betyder mycket. Har lite svårt för alla som säger "det är så vacker, klart man gifter sig i kyrkan" och står och lovar saker inför en gud man sen inte tror ett dyft på... Underligt är vad det är.... Och gör man det borgeligt kan man ju göra det som man vill, där finns inga regler och traditioner på hur det ska vara. Har väldigt svårt med alla som döper sina barn av tradition också