Jag vill att pappa leder mig till altaret...
alltid lika intressant att följa sådana här trådar.
Råd till TS: lirka och leta efter präst och kyrka tills du hittar en präst som går med på det. Förhoppningsvis behövr du inte byta kyrka men i värsta fall får du fundera över vad som är värt mest för dig -den spec kyrkan el överlämningen. Jag har varit på flera bröllop i fina kyrkor som har brudöverlämning...så de finns! som skilsmässobarn själv har jag även blivit expert på det berömda välprövade tricket "när pappa säger nej frågar man mamma..."
Nu vill jag själv inte ha överlämning men det har nog mer med min relation till min riktiga pappa att göra än själva traditionen.
Om jag ska göra ett inlägg i debatten tror jag att TS önskan har mer med att hon tycker överlämning skulle vara en fin gest och stund mellan far och dotter än att hon nu tänker -"bra pappa ger mig till mannen och slipper försörjningsbördan"
Det är mkt runt bröllop som vi alla har "hämtat" från amerikanska filmer. Oavsett vartifrån vi fick intrycket så symboliserar dessa saker nu en dröm och kärlek för många -hacka inte på stackars TS för att hon har den drömmen..