Jag vill att pappa leder mig till altaret...
Du är ute och cyklar, sorry.
Det har aldrig varit en tradition i Sverige, har för mig att man och kvinna har gått in tillsammans sen 1300-talet.
Men det där har Aleta stenkoll på.
Du är ute och cyklar, sorry.
Det har aldrig varit en tradition i Sverige, har för mig att man och kvinna har gått in tillsammans sen 1300-talet.
Men det där har Aleta stenkoll på.
cycklar*
Ja herregud alla dessa feminister... vad ska vi göra åt dem?
Men du, jag vet vad du kan göra, säg upp din rösträtt och din arvsrätt etc, jag menar det är ju tack vare tjäbblande feminister som du har de rättigheterna, det borde visa dem, inte sant?
Jag tycker att det är väldigt lågt att reducera kvinnor som kämpar för jämlikhet till "tjäbblande feminister". Det citatet bör du skämmas över och det står jag för.
Hoppas ni alla får underbara bröllop.
Good luck and good night!
Men går det att bestämma vad en handling symboliserar på individuell basis?
Jag menar brudöverlämning i sin ursprungliga form existerar i många länder. Kvinnor utan val som lämnas bort som en ägodel från en ägare till en ny.
Kvinnor som bara kan drömma om att välja sin man själva, kvinnor som bara kan drömma om ett jämlikt förhållande.
Kan då en jämlik kvinna i sverige, bestämma att, nä det här är en gullig liten sed som jag idag väljer att tolka som något kärleksfullt?
För mig är det att spotta på alla kvinnor som ännu inte uppnått samma frihet som vi har uppnått. Det är att spotta på alla kvinnor före oss som slagits, svultit, kämpat och gråtit för att vi ska ha de rättigheter vi har idag.
Jag kan inte förstå att en vuxen självständig kvinna kan välja att inkludera en sådan handling i en vigselceremoni.
Det står ju alla fritt fram( om man har en borglig ceremoni och en VF som inte motsätter sig handlingen) att göra som man vill. Men det står även mig fritt fram att tycka att det är tragiskt, sorgligt och vanvettigt att kvinnor frivilligt väljer en sådan sed.
Men det rör dig inte i ryggen, att kvinnor faktiskt blir bortlämnade som en ägodel? Att du trots din frihet, väljer att använda dig av en handling som är verklighet för andra.
Nej, jag tycker inte att det någonsin kan vara det.
Vi kommer att dela föräldraledigheten mellan oss. Det är nog ganska viktigt för barn att få vara med båda sina föräldrar.
Hur kan symboliken vara att kvinnan ska vara hemma, nära båda parterna har tillgång till föräldradagarna?
Jag är inte hätsk och jag driver inte ngn linje. Jag är uppriktigt nyfiken på hur ni tänker.
Men eftersom jag tydligen inte för fundera över det, så önskar jag ts lycka till och jag hoppas att hon får bra råd av andra brudar tjatat till sig brudöverlämning.
Ja det inlägget är otroligt komiskt tycker jag. Fast kanske mer tragi-komiskt. Fast det var väl knappast anledingen till att du kommenterade det, eller hur.
Om jag skrattade? Nej det kan jag inte påstå att jag gjorde. Klart du får skratta så mkt du vill, du är bara lite genomskinlig. Du drar upp ett inlägg för x antal sidor sen och kommenterar det, därför att Blomman och Duschess snackade om det, och du vill visa att du inte alls tycker lika som dem.
dessutom kallar de min man för åsna
Vilket är hysteriskt roligt!
ahhhh just det, attans glömde det för ett ögonblick.
inte sant
Nä det är ganska svårt måste jag säga
Byebye den tråden
ahh attans det hade jag velat läsa!
Ja det är klart att det är deras enda mål, att förstöra för dig...