Inlägg från: spunge |Visa alla inlägg
  • spunge

Jag vill att pappa leder mig till altaret...

tycker du ska gå ur svenska kyrkan å gifta dig någon annanstans!!

• spunge

miss bee.. håller me dig!!
    ja ska bli överlämnad av min pappa, tycker bara att det är en jättegullig grej att göra, å tänker inte i feministiska tankar.. för övrigt tycker ja att allt svenska kyrkan står för e bajs..så därför ska min pappa överlämna mig ut i det fria! inge kyrka el präst el gud el psalmer för mej inte!!

• spunge

precis va ja tycker.. är man inte troende, på riktigt, har man inte i kyrkan å göra alls.. stå inför en präst å lova inför gud om man inte ens tror på honom.. funkar verkligen inte!! då kan man ju lika gärna gifta sig inför tomten..

090208 skrev 2009-10-29 19:39:54 följande:
    Kanske OT, men... VARFOR gifter sig sa manga i kyrkan oht??? Jag ar inte ett dyft religios, sa gifte mig sjalvklart inte i kyrkan. Kan halla med om att det ar vackert, men det finns manga andra vackra platser och byggnader. Jag tycker det ar falskt faktiskt! Att lova infor Gud att vara min man trogen, nar jag inte ens tror pa Gud. Och sa allt annat dravel...
  • spunge

vadå blir bortlämnad som en ägodel?? kan det bara inte vara en fin grej att göra.. själv gör ja det för ja alltid har varit pappas flicka.

Svar på tråden Jag vill att pappa leder mig till altaret...