Inlägg från: Alexxxi |Visa alla inlägg
  • Alexxxi

Jag vill att pappa leder mig till altaret...

Är du svensk lr utländsk?

Ta det inte som ett påhopp jag bara undra, med tanke på att du tycker som vi gör...

JT2010 skrev 2009-11-03 21:14:56 följande:
    Jag som trodde jag var ensam om det hehe =) Ja tyvärr har ju denna tråd spårat ur totalt så förstår att hon inte vill va kvar..Tycker hela tråden blivit pinsam...
  • Alexxxi

Jahaaaaaaaa, det förklarar allt=p Vart lite chockad över dina försvar ang brudöverlämning men nu förstår jag

Du får gärna joina oss på vår tråd "orientaliskt bröllop" om du vill?

JT2010 skrev 2009-11-03 21:34:17 följande:
    Syrian =)
  • Alexxxi

Visst är det kulturella skillnader, men så är det i våra kyrkor. Homoäktenskap accepteras inte tex. Lika lite en kvinnlig präst.

Sverige är ett land med mycket frihet att folk splittras. Man tror inte på nånting. Bara sig själv. (självklart inte alla,m men väldigt få svenskar är troende.) Trots att vi bor i Sverige och är uppvuxna med svensk kultur och våran kultur på samma gån så finns det vissa saker som är självklara för oss men inte för er. Så är det bara. Det handlar inte om att vi e trångsynt och vägrar inse, tvärtom, vi förstår båda mkt väl och väljer ut efter det. Det finns många saker inom den libanesiska kulturen jag blir galen på tex.

Jag förstår att tjejerna blir upprörda men dem som är emot blir lika upprörda. Sen att vissa lägger sig i i onödan ska vi bara inte tala om. Låt 2 personer diskutera klart och hoppa inte på och försvara "din kompis". Har jag fel?

Och som jag så många ggr tidigare sagt, detta att läsa på en skärm är inte lätt. Man misstolkar så mkt.

Aleta skrev 2009-11-03 22:03:39 följande:
    Trist nog så drar jag slutsatsen att det är kulturella skillnader som utgör den största barriären i diskussionen.Jag kan inte låta bli att tycka att ni (ursäkta att jag klumpar ihop er) blir upprörda över absolut ingenting. Jag läser ett inlägg som någon har gjort och sedan kommer ett jätteilsket där någon känner sig påhoppad och jag förstår verkligen inte alls varför, trots att jag precis har läst samma inlägg!?
  • Alexxxi

Jag är libanes, mammas familj är syrianer. Men det spelar ingen roll var vi tjejer här på bt är ifrån, är man orotodox, katolik, maronit ifrån våra länder så har vi samma kultur, ungefär!

När exakt blev jag upprörd? Jag diskutera med dig väldigt "normalt" och är varken irriterad lr arg.

• Alexxxi

Och Aleta du e oxå välkommen till vår "lilla grupp" om du så vill, den är inte till för oss med utländskt ursprung bara.

• Alexxxi

Håller med!

Men har man inget annat att komma med så börjar man överdriva lite väl för mkt ibland.

Rufsas skrev 2009-11-04 15:25:02 följande:
    Fruktansvärt lågt att jämföra detta med judarna under andra världskriget.
Svar på tråden Jag vill att pappa leder mig till altaret...