Varför skulle han bli avstängd pga det?
Det var en bra jämförelse på symbolik, även om det var en väldigt stark symbol han tog!
Låt mig ta ett nytt ex.
På Island vägrade man överge svastikan, även efter andra världskriget. Den var en symbol för våra fiskare och fanns på många som tattueringar, på fiskebodar, på våra skepp.
Det här ledde till att turister blev otroligt kränkta, invandrare och speciellt judar tyckte det var obehagligt och fel.
För fiskarna var det en symbol för solen som skapar vår natur och förser oss med fisk, något som varit kritiskt för vår överlevnad förr.
Men pga Hitler och hans utnyttjande av symbolen var de tvungen att ge upp och ta bort den från sina bodar och skepp.
Överlämningen är en symbol för ägandet av kvinnor. I Afghanistan sitter 90% av alla kvinnor i fängelse inne för att de "tillåtit någon att våldta dem", att lämna hemmet utan manlig övervakning straffas med allmän spöbestraffning. Varje år dödas kvinnor, homosexuella och folk som sviktat i sin tro. Och det är inte långt ifrån Hitlors sätt och idiologier.
Då jämförelsen mellan brudöverlämning som är en symbol för kvinnors lidande och svastikan som är en symbol för nazism är inte så långsökt som man först kan tro.
Tycker du fortfarande att han ska blockas? för i såna fall är det bäst du trycker på anmäl-knappen på det här inlägget med.
Rufsas skrev 2009-11-10 13:11:47 följande:
Tycker att det är anmärkningsvärt att en person blir avstängd och att andra inte blir det. Jag syftar till Panzerfausts jämförelse mellan oss och Andra världskrigets judehat. Var är avstängningen av honom?Anar jag lite svågerpolitik mellan vissa medlemmar och moderatorerna?