Inlägg från: Chris24 |Visa alla inlägg
  • Chris24

Jag vill att pappa leder mig till altaret...

Nej,nu ska jag ut o röka och njuta av vår nyrenoverade o "made over apartment" som vi kallar det, efter all den långa tid det tog så ska den fane mig va fin!

Alla tycker olika o jag kan självklart fortsätta, alla har sina intressanta åsikter o vissa lite väl hetsiga men men, så kan det bli i en debatt ju

BTW - SVT24 hade debatt o diskussion om Com Hem o deras urusla kundtjänst som jag bara måste se!!
    Jobbade där i nästan 1år.. host host.

Trevlig kväll mina damer!

• Chris24
    passionsblomman skrev 2009-11-03 20:00:09 följande:
    Det verkar du ju VISST tycka! Att SVK ska ändra sig och fixa till lite mer "rättvisa" i hur vigseln ska gå till.Och så är visst argumenten här BÅDE att SVK är gammaldags och bakåtsträvande och vägrar nytänkande, samtidigt som det visst är en modenyck att besluta om vigselrätt för homosexuella.Nu kan det hända att jag blandar ihop dina och Chris inlägg lite här, men summan av kardemumman i era tyckanden blir ju så! Förresten så tycker jag ni kan skippa sådana där nedlåtande "lilla du"-grejer som ni så gärna kör med.Jag tvivlar på att någon av er är gammal nog att "lillagumma" särskilt många här.Dessutom är det trevligare om ni låter bli.
    Ursäkta men vem pratade med dig? Jag kan bete mig väldigt ordentligt och uppföra mig i diskussioner,debatter,trådar,forum o vad som så vem är DU o peka o försöka läxa upp mig?
    Sköt dig själv o ge din åsikt,ja. Precis som jag gjorde men bestäm inte över hur jag ska göra eller inte göra eller säga eller inte säga är du väldigt snäll.
    Kom inte här och spela överlägsen eller bättre, du har din åsikt och jag har min. Snacka om att komma in mitt i en tråd och bete sig både fult och omoget, jag snackade i allmänheten och det fick jag göra sist jag kollade reglerna på BT.

Det jag skrev till "lilla du" var en gång till JuliaAmelia och det är för att hon alltid hetsar och ska bete sig illa i sina inlägg, ja, kaxigt, ENLIGT MIG. Och där reagerade jag.

Och vill jag diskutera Svenska kyrkan eller RYSKA kyrkan så tro fan jag kommer o göra det också, så lägg ner själv.
    Jag diskuterade allt o allting som jag ville, sen vida jag betalar till sVK eller inte vet inte du så snacka inte innan du vet fakta.

Att jag dessutom frågade en massa var för att jag var nyfiken på allas åsikter, jag högg inte och jag angrepp inte och jag blev då inte aggressiv förens du kom in just nu o skrev.

Alla andra, ha en trevlig kväll!
  • Chris24
    ario skrev 2009-11-03 20:19:52 följande:
    Har jag skrivit lilla du?
    Nej,jag skrev det till JuliaAmelia pga hennes kaxiga inlägg,tyckte jag. Hon syftar på mig där.
  • Chris24
    passionsblomman skrev 2009-11-03 20:21:33 följande:
    Som sagt, spar gärna ordet "Ursäkta" tills du menar det.Och efter ett inlägg som det här, så har du nog för tid och evighet förverkat dina möjligheter att räkna med att någon ska ta dina inlägg om att någon annan skulle vara kaxig eller hetsa, på något som helst allvar.Om det här är din definition av att uppföra sig, så tror jag du hamnar ganska långt under de flesta andra här anser.Och vad gäller att sköta sig själv, så var det här ett öppet forum sist jag loggade in. Jag säger till om jag tycker saker går otrevligt till, både på forum och i verkligheten.Så obekväm är jag.Att det skulle vara fult eller omoget håller jag inte ett dugg med om. Det har för min del mer med civilkurage att göra och att man bör reagera när någon är taskig även mot andra.
    Vad du än heter, jag känner inte dig och du känner inte mig och därför får du säga vad du vill om mig eller mitt uppförande.
    Jag håller inte alls med dig så det är ömsesidigt just nu.
  • Chris24
    Aleta skrev 2009-11-03 20:44:50 följande:
    Inlägg 349: "Sötaste skribent", kanske kan tolkas lite åt samma håll?Men det är egentligen ointressant, vi kan väl försöka att hålla oss på en trevlig nivå och fortsätta att diskutera dessa intressanta frågor!
    Så som hon uppfatta vissa av mina meningar och ord onödiga och kanske omogna,uppfatta jag hennes detsamma och det vi la fram som är våra åsikter,mina åsikter helt enkelt.

Sen att jag kan va fröken frågvisa är ju en annan sak, jag frågar för jag är nyfiken o intresserad av andras åsikter, sen precis som alla andra så håller jag kanske inte med om allt heller,därför det kallas diskussions forum

Jag kan alltid uppföra mig o föra en mogen och lugn diskussion med folk (förutom min blivande man när han inte fattar alls o jag blir förbannad såklart men det är en annan femma) men jag upplevde vissa inlägg som onödiga och verkligen "herregud, du fattar ingetting o jag ska förklara för dig exakt hur det ligger till som jag tycker o skall va" ungefär. Vilket jag inte instämmer med då.

Sen trodde jag man kunde diskutera lite olika kyrkor osv o inte bara en o samma men där kanske jag hade fel. "Lilla du" kom i stundens hetta inlägg av mig som var onödig men ibland blir man för på kanske man vill ju få fram så mycket men min dator sviker mig då den är så seg vilket leder till att jag hinner inte skriva med direkt som alla andra o blir efter, haha.
  • Chris24
    Aleta skrev 2009-11-03 20:51:01 följande:
    Men är det någon som vänder sig till TS personligen?Hon fick ju svar på sina frågor i början av tråden, nu har diskussionen fortsatt helt enkelt. Ingen pratar väl ändå om någon specifik person?Gäster på bröllop är inte så elaka att de säger något till brudparet, men jag har själv blivit vittne till hur gamla tanter och släktingar ganska upprört diskuterade en vigsel de varit på med brudöverlämning. De manglade till och med prästen, som sa att han ahde upplyst om att det var kvinnoförnedrande. Han fick ändå skulden. "Du kan inte ha varit tillräckligt tydlig! X är en så trevlig och klok flicka så hon skulle aldrig gjort detta om hon hade vetat. Vi vet ju alla att hon står nära sin far ändå".De kom även överens om att aldrig nämna vad de tyckte om detta för X eftersom de inte ville förstöra hennes minnen av dagen, men deras minnen var definitivt förstörda.Och vad gäller prästen som egentligen inte ville ha överlämning från början så kan man ju bara konstatera att hur man än vänder sig så har man rumpan bak.
    Hahahaha men gud, tanter och deras äldre tänkandet, sånt får man ju uppleva hela tiden, på mitt jobb kan folk säga rätt ut vad dem tycker om dittan o dattan utan att tänka sig för, det är deras ärlighet som barn, dem är ärliga människor! Haha.

Jag var på ett bröllop där 2 tjejer gifte sig, dem äldre ansåg det ena med det tredje om detta o hur dem gick emot biblen osv osv o hur man kunde göra detta var helt oförlåtligt och gick också till angrepp mot prästen för hon gick med på detta och skulle min själ o dar inte va präst längre!
  • Chris24
    JT2010 skrev 2009-11-03 20:48:18 följande:
    Men hjälp vem utsåg dig till den som vet bäst?? Ursäkta kan användas i fler sammanhang än så, precis som brudöverlämning har fler betydelser har även ordet ursäka och i princip allt annat också fler sidor än en...
    Det jag också kände, blev rädd att jag var den enda som upplevde det så! Haha, fast jag tror Anna som startade tråden har helt försvunnit nu haha.
  • Chris24
    Aleta skrev 2009-11-03 21:00:33 följande:
    Jag tror att ni helt enkelt missuppfattade varandra. Det är nog bra om alla säger vilken kyrka man menar, Passionsblomman hade rätt där med din och min kyrka; jag har en egen kyrka, har inte du det? Om du visste hur många inlägg jag har skrivit nere i svarsrutan som är allt annat än diplomatiska och trevliga. Jag skriver, läser och tänker: "Där fick de!". Sedan raderar jag alltihop och skriver något vettigt istället.
    Hahaha, vet du hur många ggr jag också har gjort det?? I en annan tråd blev jag nästan förbannad o höll på att skriva något väldigt onödigt o kom på mig själv med "Fan va bra inlägg!" o sen raderade jag allt o skrev nåt lugnare o bättre

Ja,min kyrka är den katolska kyrkan, maronit egentligen men finns inte så många av dem här tyvärr,för mig då.
  • Chris24
    Aleta skrev 2009-11-03 21:04:00 följande:
    Där måste jag ju hålla med om att du har en poäng så klart.Men jag tycker att det är synd om tanterna som tycker att det är fel att viga homosexuella. I det andra fallet som jag tog upp så tycker jag synd om brudparet som det snackades en massa "skit" om pga överlämningen. Något de förmodligen inte hade räknat med.
    Men jag håller absolut med, jag tyckte det va onödigt men, som äldre invandrare så har man en helt annan syn på just homosexuella tyvärr, vi behöver inte sträcka oss så långt bak i åldern dock, handlar bara om hur man är uppväxt med och lärd angående ämnen som vad biblen säger, homosexuella, överlämning m.m
  • Chris24

Vem vet, kanske tycker jag annorlunda sen om allt & inget, ska komma in o kolla läget då med kanske, överlämning?

Godnatt för nu och hoppas alla sover gott!

Svar på tråden Jag vill att pappa leder mig till altaret...