Inlägg från: Aleta |Visa alla inlägg
  • Aleta

Jag vill att pappa leder mig till altaret...

Jag tror att ni helt enkelt missuppfattade varandra.

Det är nog bra om alla säger vilken kyrka man menar, Passionsblomman hade rätt där med din och min kyrka; jag har en egen kyrka, har inte du det?

Om du visste hur många inlägg jag har skrivit nere i svarsrutan som är allt annat än diplomatiska och trevliga. Jag skriver, läser och tänker: "Där fick de!". Sedan raderar jag alltihop och skriver något vettigt istället.

Chris24 skrev 2009-11-03 20:55:15 följande:
    Så som hon uppfatta vissa av mina meningar och ord onödiga och kanske omogna,uppfatta jag hennes detsamma och det vi la fram som är våra åsikter,mina åsikter helt enkelt.Sen att jag kan va fröken frågvisa är ju en annan sak, jag frågar för jag är nyfiken o intresserad av andras åsikter, sen precis som alla andra så håller jag kanske inte med om allt heller,därför det kallas diskussions forum Jag kan alltid uppföra mig o föra en mogen och lugn diskussion med folk (förutom min blivande man när han inte fattar alls o jag blir förbannad såklart men det är en annan femma) men jag upplevde vissa inlägg som onödiga och verkligen "herregud, du fattar ingetting o jag ska förklara för dig exakt hur det ligger till som jag tycker o skall va" ungefär. Vilket jag inte instämmer med då.Sen trodde jag man kunde diskutera lite olika kyrkor osv o inte bara en o samma men där kanske jag hade fel. "Lilla du" kom i stundens hetta inlägg av mig som var onödig men ibland blir man för på kanske man vill ju få fram så mycket men min dator sviker mig då den är så seg vilket leder till att jag hinner inte skriva med direkt som alla andra o blir efter, haha.
  • Aleta

Där måste jag ju hålla med om att du har en poäng så klart.

Men jag tycker att det är synd om tanterna som tycker att det är fel att viga homosexuella.
    I det andra fallet som jag tog upp så tycker jag synd om brudparet som det snackades en massa "skit" om pga överlämningen. Något de förmodligen inte hade räknat med.

Chris24 skrev 2009-11-03 21:00:15 följande:
    Hahahaha men gud, tanter och deras äldre tänkandet, sånt får man ju uppleva hela tiden, på mitt jobb kan folk säga rätt ut vad dem tycker om dittan o dattan utan att tänka sig för, det är deras ärlighet som barn, dem är ärliga människor! Haha.Jag var på ett bröllop där 2 tjejer gifte sig, dem äldre ansåg det ena med det tredje om detta o hur dem gick emot biblen osv osv o hur man kunde göra detta var helt oförlåtligt och gick också till angrepp mot prästen för hon gick med på detta och skulle min själ o dar inte va präst längre!
  • Aleta

Det är intressant det där med vad bibeln egentligen säger om homosexuella. Det verkar ju finnas en hel del tolkningar och översättningar som är emot. Tyvärr så är det väääldigt många som aldrig läser bibeln själva utan låter andra berätta vad de ska tro eller snarare HUR de ska tro. Det är sådant som gör religion farligt i mina ögon. Bättre när man kan och får ha ett personligt förhållande med vilken gudom man nu än vill tillbe.
    Lagar, moral, etik och jämställdhet bör fastställas gemensamt av samhället istället.

Chris24 skrev 2009-11-03 21:10:43 följande:
    Men jag håller absolut med, jag tyckte det va onödigt men, som äldre invandrare så har man en helt annan syn på just homosexuella tyvärr, vi behöver inte sträcka oss så långt bak i åldern dock, handlar bara om hur man är uppväxt med och lärd angående ämnen som vad biblen säger, homosexuella, överlämning m.m
  • Aleta

Det tycker inte jag, TS har redan fått svar, vad gör det att tråden lever vidare och att diskussionerna går höga?

JT2010 skrev 2009-11-03 21:14:56 följande:
    Tycker hela tråden blivit pinsam...
  • Aleta

Buuuuuuu!

passionsblomman skrev 2009-11-03 21:40:50 följande:
    Glöm inte "bajsnödiga feministiska fjantar" och "bakåtsträvande orättvisa häxjägare"
  • Aleta

Jag förstår inte varför man måste hålla med alla om allting, annars är man respektlös?
    Är det inte det som är charmen med att det finns mer än en människa i världen, vi är alla olika?
    Det innebär också att det är intressant att försöka förstå varandra, tycker jag åtminstone.

JT2010 skrev 2009-11-03 21:37:19 följande:
    Ni behöver inte tycka att det är okej. NI behöver bara ha lite respekt för folk som faktiskt tycker att det är ok. Ni behehöver bara förstå att saker och ting förändras precis som att många som är för brudöverlämning har förståelse för att det finns en negativ sida..
  • Aleta

Trist nog så drar jag slutsatsen att det är kulturella skillnader som utgör den största barriären i diskussionen.

Jag kan inte låta bli att tycka att ni (ursäkta att jag klumpar ihop er) blir upprörda över absolut ingenting. Jag läser ett inlägg som någon har gjort och sedan kommer ett jätteilsket där någon känner sig påhoppad och jag förstår verkligen inte alls varför, trots att jag precis har läst samma inlägg!?

Alexxxi skrev 2009-11-03 21:37:38 följande:
    Jahaaaaaaaa, det förklarar allt=p Vart lite chockad över dina försvar ang brudöverlämning men nu förstår jag Du får gärna joina oss på vår tråd "orientaliskt bröllop" om du vill?
  • Aleta

Du sa ju precis att du var syrian och alexxi välkomnade dig till deras lilla grupp. Jag syftade alltså inte alls på alla som var för brudöverlämning, utan bara på att just du, Ario, Chris och Alexxxi blir upprörda för saker som jag inte alls ser.

JT2010 skrev 2009-11-03 22:09:52 följande:
    Ja för det kan ju verkligen inte finnas svenskar bland de som är för brudöverlämning?? Jag är född och uppvuxen i Sverige och har umgåtts mycket med svenskar och det är många som skulle reagera precis som oss. Oavsett var man kommer ifrån såblir man väl upprörd när folk föröker vara överlägsna? Många drar upp sitt medlemskap i SVK och påstår sig veta bäst om vad kyrkan och religionen står för vad gäller brudöverlämning. Samtidigt stöttar¨de andra saker och ting som strider mot religionen...
  • Aleta

Ja visst misstolkar man lätt när man skriver till varandra.

Det där med att folk lägger sig i i onödan förstod jag inte riktigt, hur menar du?

Alexxxi skrev 2009-11-03 22:12:13 följande:
    Sen att vissa lägger sig i i onödan ska vi bara inte tala om. Låt 2 personer diskutera klart och hoppa inte på och försvara "din kompis". Har jag fel?Och som jag så många ggr tidigare sagt, detta att läsa på en skärm är inte lätt. Man misstolkar så mkt.
  • Aleta

Precis vart jag ville komma!

JT2010 skrev 2009-11-03 22:16:20 följande:
    Vi tolkar uppenbarligen saker mycket olika...
Svar på tråden Jag vill att pappa leder mig till altaret...