Inlägg från: Rufsas |Visa alla inlägg
  • Rufsas

Jag vill att pappa leder mig till altaret...

Duchess skrev 2009-11-04 18:21:30 följande:
    Det finns många frågor som engagerar mig. Allt från djurrättsfrågor till föräldraförsäkring, brudöverlämning och räntepolitik. Det går utmärkt att vara engagerad i flera saker samtidigt. För mig hänger dessutom alla dessa saker ihop.
    Förstår inte alls var du vill komma med detta inlägget. Jag ser det som självklart att man kan engagera sig i flera frågor.
  • Rufsas

anne på grönkulla skrev 2009-11-04 18:26:00 följande:

Jag kan köpa argumentet meden ny symbolik och en ökad frihet, som inte har ett solkigt patriarkaliskt ljus över sig när brudgummen visa upp sig som mammas pojke lika stolt offentligt som bruden är pappas flicka, när brudens pappa tar hand om gästerna och pysslar med blommor och klänningen i bakgrunden medan mamman är den som får offentligtheten och äran att "lämna över", när både brud och brudgum gör gemensam sak i sitt framlyftande av sina föräldrar.Då kan vi kanske börja prata om en ny symbolik! Men sålänge det fortfarande är bruden som får sällskap av en manlig släkting medan brudgummen klarar sig på egen hand och mamma håller sig i bakgrunden - då ser inte jag möjligheten till en förändrad innebörd.
    Ganska exakt så ska mitt bröllop vara. Har försökt att få fram det budskapet i flera inlägg men uppenbarligen inte riktigt lyckats.
  • Rufsas
    ario skrev 2009-11-04 18:30:11 följande:
    Sämsta inlägg hittils att jämföra folkmordet på judarna med brudöverlämning!Patetiskt!
    Inlägget var knappt värt en respons, men jag kunde inte låta bli...
  • Rufsas
    JustMeAndMyLove skrev 2009-11-04 18:32:45 följande:
    Jämförelsen med svastikan är dock bra enligt mig, det är ju en symbol som inte enbart är nazistisk men ingen skulle för det rita den på sitt hus för att hylla solguden...
    Så länge du inte gör symbolen för kvinna överstruket på din bröllopsklänning är det INTE samma sak.
  • Rufsas
    Duchess skrev 2009-11-04 18:35:29 följande:
    Men en svastika på bröllopsklänningen vore okej?
    Okej, här tolkar vi fritt uppenbarligen. Gör dig inte dummare än vad du är.
  • Rufsas

High five! Känner exakt likadant.

Summer2010 skrev 2009-11-04 18:36:28 följande:
    Va kul x) Nej, jag tycker att ni ska acceptera att vi har en annan åsikt bara. Vill man hedra sin pappa på det sättet så tycker jag ni kan va tyst. Jag bryr mej inte ett skit (ursäkta) om vad du gör på ditt bröllop. Jag accepterar att du har dina önskemål och din smak. Tycker det är lågt att dra ner andra med en annan åsikt på det här sättet. Ni får vara emot det hela, men ni behöver ju inte försöka få oss som har en annan syn på det att se ut som kvinnohatande skurkar.
  • Rufsas
    Duchess skrev 2009-11-04 18:41:49 följande:
    Jag försöker inte alls göra mig dum. Jag tycker att det är en relevant fråga. Varför skulle brudöverlämning vara OK, men inte en svastika på brudklänningen?Om vi själva kan bestämma vad en symbol betyder så borde det ju inte spela någon roll.
    Det är skillnad på symbol och symbol. Det hoppas jag att du är med på?
  • Rufsas

anne på grönkulla skrev 2009-11-04 18:46:34 följande:

Nertryckande kommentarer?
    Har du läst tråden? Det handlar om ett gäng blivande brudar som är för tanken på att gå in med någon av sina föräldrar. Och ett annat gäng som inte respekterar dessa kvinnor utan behandlar dem som mindre vetande varelser.
  • Rufsas
    Aleta skrev 2009-11-04 23:03:25 följande:
    Nu hänger jag inte med, menar du att alla som kommer från en annan kultur där brudöverlämning är kutym ska gifta sig som de brukar?Men det gör de väl, och oftast i den kyrka (som inte är Svenska Kyrkan) de tillhör?I Sverige har brudöverlämning aldrig varit en sed, så svenskar som gifter sig "som de brukar" ska alltså gå in tillsammans.
    Har du tänkt på att alla här kanske inte är från Sverige och därav har en annan syn på saken?
  • Rufsas
    shakynose skrev 2009-11-04 23:13:10 följande:
    Men nu pratar vi om Svenska Kyrkan, och vill man ha sitt bröllop i Svenska Kyrkan så är det Svenska Kyrkans ordning som gäller och detta gäller naturligtvis inte bara svenskar.
    Om du har följt med i tråden så kan du kanske läsa dig till att debatten inte bara avhandlat Svenska Kyrkan.
  • Rufsas

Tycker helt ärligt att du är en lika god kålsupare själv. Ni må uttrycka er på olika sätt men du är INTE oskyldig till att bidragit med tråkig stämning i forumet. Lätt att kasta skit på andra men reflektera lite över din egna del.

Aleta skrev 2009-11-08 23:52:06 följande:
    Ursäkta Ario (använder ursäkta på samma sätt som du) men har du ingen självinsikt alls? (Personligt angrepp, jag antyder med en fråga saker som jag rimligtvis inte kan veta alls.)Jag har fortfarande inte helt förlåtit dig med flera för de saker som jag och andra blev kallade i tråden som du startade men som stängdes av moderatorerna pga att ni sa elaka saker om alla möjliga här inne på BT. Den tråden som jag började läsa för att få veta mer om vad man kan tänkas anse om brudöverlämning och hur man resonerar, men istället till min häpnad får se att den handlade om att smutskasta andra människor. (Om man skriver saker på ett öppet forum på internet så kommer massor av människor att läsa det, även folk som inte har konton på BT. Man kan inte "tjuvläsa" trådar som ni påstod där.)Jag blev hur som helst jättearg och besviken, för jag har försökt att resonera med dig och några till på ett vuxet sätt med ambitionen att förstå.Jag skrev i den tråden ett inlägg som svar på alla dessa påhopp, men jag tror inte att någon av er läste det eftersom tråden hann tas bort. Därför tar jag tillfället i akt att uppmana dig (m fl) att tänka över på vilket sätt ni behandlar människor i er omgivning och hur ni uppfattas som personer här på BT.Tyvärr så har nu allt jag har läst fått mig att förutse att detta inlägg kommer att bemötas med något ekvivalent till uttrycket "whatever", "sköt dig själv" alternativt en massa skitsnack om mig någon annanstans. Jag ska givetvis fortsätta att försöka ta dig m fl på allvar och diskutera som jag skulle göra med andra människor och hoppas att någon form av självinsikt så småningom infinner sig hos alla.
    [/citat]
    Aleta skrev 2009-11-08 23:52:06 följande:
    [citat]
    ???Nu sitter jag som utomstående och läser igen.Passionsblomman förklarar varför och hur man reagerar på inlägg från varandra. Jag uppfattar ingen som helst upprördhet i det inlägget. Hon säger ju till och med att om det är Ario som behöver hjälp en dag så kommer hon att hjälpa henne.Sedan kommer Ario med ett inlägg som öppnar med en provokation följt av ett personangrepp.Ursäkta Ario (använder ursäkta på samma sätt som du) men har du ingen självinsikt alls? (Personligt angrepp, jag antyder med en fråga saker som jag rimligtvis inte kan veta alls.)Jag har fortfarande inte helt förlåtit dig med flera för de saker som jag och andra blev kallade i tråden som du startade men som stängdes av moderatorerna pga att ni sa elaka saker om alla möjliga här inne på BT. Den tråden som jag började läsa för att få veta mer om vad man kan tänkas anse om brudöverlämning och hur man resonerar, men istället till min häpnad får se att den handlade om att smutskasta andra människor. (Om man skriver saker på ett öppet forum på internet så kommer massor av människor att läsa det, även folk som inte har konton på BT. Man kan inte "tjuvläsa" trådar som ni påstod där.)Jag blev hur som helst jättearg och besviken, för jag har försökt att resonera med dig och några till på ett vuxet sätt med ambitionen att förstå.Jag skrev i den tråden ett inlägg som svar på alla dessa påhopp, men jag tror inte att någon av er läste det eftersom tråden hann tas bort. Därför tar jag tillfället i akt att uppmana dig (m fl) att tänka över på vilket sätt ni behandlar människor i er omgivning och hur ni uppfattas som personer här på BT.Tyvärr så har nu allt jag har läst fått mig att förutse att detta inlägg kommer att bemötas med något ekvivalent till uttrycket "whatever", "sköt dig själv" alternativt en massa skitsnack om mig någon annanstans. Jag ska givetvis fortsätta att försöka ta dig m fl på allvar och diskutera som jag skulle göra med andra människor och hoppas att någon form av självinsikt så småningom infinner sig hos alla.
  • Rufsas

Tycker att det är anmärkningsvärt att en person blir avstängd och att andra inte blir det. Jag syftar till Panzerfausts jämförelse mellan oss och Andra världskrigets judehat. Var är avstängningen av honom?

Anar jag lite svågerpolitik mellan vissa medlemmar och moderatorerna?

Svar på tråden Jag vill att pappa leder mig till altaret...