• AnnaS82

Jag vill att pappa leder mig till altaret...

Hej på er!

Ringde o bokade kyrka idag! Nu känns det så verkligt!
    Det var bara det att jag fick höra att kyrkan (som jag tycker är så vacker, o som jag verkligen vill gifta mig i) vill följa de svenska "policyn" att man går in i kyrkan som ett par. (Man ska inte vara ett bihang till de andra.)
    Men jag vill gå in med min pappa. Det har alltid varit så i mina tankar... Jag vill att dörrarna ska öppnas, jag vill se min blivande make stå där framme, o jag vill bli överlämnad av min pappa.
    Jag vill gå in med "mitt gamla liv" och gå ut med det nya...
    Hur ska jag göra? Någon som har tips?

• Svar på tråden Jag vill att pappa leder mig till altaret...
  • Sonja68
    annmonw skrev 2009-11-07 23:29:06 följande:
    jösses amalia sura ni blev bye bye ha ett bra liv ! hoppar ur tråden..kram endå
    Bye bye! Ha ett bra liv du också och hoppas du få den vigsel du drömmer om, i borgerlig regi . Var snäll och bespara kyrkan och dess medlemmar dina negativa tankar kring kyrkan och kyrklig vigsel och ha en underbar bröllopsdag istället.
  • ario

ser du mig le via skärmen så måste du ha en high tech data..hahaha

Ta inte allt personligt härinne, även om du är känslig mot alla inlägg.

passionsblomman skrev 2009-11-07 20:30:26 följande:
    Vems inlägg är ironiskt? Ditt eller? För det framgår verkligen inte någonstans.Menar du att den du kalla för fejkmedlem är ironisk så har h*n då totalt misslyckats med att göra sig förstådd för alla härinne utom dig, ifall du kollar reaktionerna.Jag har heller inte fått några indikationer som gör att jag har anledning att kalla kontot för fejk.Däremot var det bland det mest orföskämda jag sett på BT ever och jag ser dig le åt inlägget och hoppas hon får som hon vill.
  • shakynose
    ario skrev 2009-11-08 08:35:41 följande:
    ser du mig le via skärmen så måste du ha en high tech data..hahahaTa inte allt personligt härinne, även om du är känslig mot alla inlägg.
    Du gjorde en smiley i inlägget som passionsblomman refererar till, och sedan sjuttiotalet så är det en symbol man använder för att visa att man ler när man skriver. Knappast high tech, men det är bra att veta ändå.
  • ario

kan man göra nått mer än smiley:)

shakynose skrev 2009-11-08 08:43:39 följande:
    Du gjorde en smiley i inlägget som passionsblomman refererar till, och sedan sjuttiotalet så är det en symbol man använder för att visa att man ler när man skriver. Knappast high tech, men det är bra att veta ändå.
  • passionsblomman

Tips: Gör inte leende gubbar om du inte menar att le via skärmen.

Tips 2: Det är ett misstag att tro att man kan säga och skriva vad som helst på internet och gömma sig bakom att "det är inget personligt för jag känner inte dig" eller kräva att folk ska ta det på skämt eller som ironi, bara för att du själv tycker du är fyndig.

Du är en riktig människa och det du skriver är på riktigt. Du ser bara inte dem du tilltalar.

Desto större anledning att vara omsorgsfull i fråga om framtoning och ordval.

Och känslig mot inlägg?

Nädå, ingen fara jag har inga allergier alls faktiskt.

I övrigt hör jag till den grupp människor som är beredd att säga vad jag tycker är rätt och fel i fråga om hur man beter sig mot andra människor, helt utan att det behöver vara riktat mot mig själv.

Vem vet, en dag kanske du är utsatt för någott och jag råkar passera. Just den gången kanske det passar dig bättre att jag är en sådan som lägger mig i och inte bara låtasas som det regnar.

ario skrev 2009-11-08 08:35:41 följande:
    ser du mig le via skärmen så måste du ha en high tech data..hahahaTa inte allt personligt härinne, även om du är känslig mot alla inlägg.
  • Aleta

???
    Nu sitter jag som utomstående och läser igen.
    Passionsblomman förklarar varför och hur man reagerar på inlägg från varandra. Jag uppfattar ingen som helst upprördhet i det inlägget. Hon säger ju till och med att om det är Ario som behöver hjälp en dag så kommer hon att hjälpa henne.

Sedan kommer Ario med ett inlägg som öppnar med en provokation följt av ett personangrepp.

Ursäkta Ario (använder ursäkta på samma sätt som du) men har du ingen självinsikt alls? (Personligt angrepp, jag antyder med en fråga saker som jag rimligtvis inte kan veta alls.)

Jag har fortfarande inte helt förlåtit dig med flera för de saker som jag och andra blev kallade i tråden som du startade men som stängdes av moderatorerna pga att ni sa elaka saker om alla möjliga här inne på BT. Den tråden som jag började läsa för att få veta mer om vad man kan tänkas anse om brudöverlämning och hur man resonerar, men istället till min häpnad får se att den handlade om att smutskasta andra människor. (Om man skriver saker på ett öppet forum på internet så kommer massor av människor att läsa det, även folk som inte har konton på BT. Man kan inte "tjuvläsa" trådar som ni påstod där.)

Jag blev hur som helst jättearg och besviken, för jag har försökt att resonera med dig och några till på ett vuxet sätt med ambitionen att förstå.
    Jag skrev i den tråden ett inlägg som svar på alla dessa påhopp, men jag tror inte att någon av er läste det eftersom tråden hann tas bort. Därför tar jag tillfället i akt att uppmana dig (m fl) att tänka över på vilket sätt ni behandlar människor i er omgivning och hur ni uppfattas som personer här på BT.

Tyvärr så har nu allt jag har läst fått mig att förutse att detta inlägg kommer att bemötas med något ekvivalent till uttrycket "whatever", "sköt dig själv" alternativt en massa skitsnack om mig någon annanstans.

Jag ska givetvis fortsätta att försöka ta dig m fl på allvar och diskutera som jag skulle göra med andra människor och hoppas att någon form av självinsikt så småningom infinner sig hos alla.

• Chris24

Men oj vad det händer saker på bara 2dgr när man är borta!

Läst igenom tråden snabbt nu, den tjejen som säger otroligt fula ord om kyrkan och allting där i om präster m.m bör verkligen tänka om gällande att gifta sig i kyrkan om hon anser den är en "f***ta" och den andra. Om den aliasen sen inte är på riktig så tycker jag det är sorgligt och se att man går och skaffar en fejk alias bara för att jävlas. Dra nu gränsen människor, BT får höjas upp lite mer än så.

• ario

och du kallar inte detta för personangrepp?

Passtionsblomman får bara det hon förtjänar!

passionsblomman skrev 2009-11-07 13:00:31 följande:
    Och här är kvinnan som helt saknar gränser för vilken typ av inlägg hon väljer att hejja på och stötta.När tycker du egentligen att man passerar gränsen för vad man säger om en kyrka man tänkt sig att gå och fira gudstjänst i?
    [/citat]
    Aleta skrev 2009-11-08 23:52:06 följande:
    [citat]
    ???Nu sitter jag som utomstående och läser igen.Passionsblomman förklarar varför och hur man reagerar på inlägg från varandra. Jag uppfattar ingen som helst upprördhet i det inlägget. Hon säger ju till och med att om det är Ario som behöver hjälp en dag så kommer hon att hjälpa henne.Sedan kommer Ario med ett inlägg som öppnar med en provokation följt av ett personangrepp.Ursäkta Ario (använder ursäkta på samma sätt som du) men har du ingen självinsikt alls? (Personligt angrepp, jag antyder med en fråga saker som jag rimligtvis inte kan veta alls.)Jag har fortfarande inte helt förlåtit dig med flera för de saker som jag och andra blev kallade i tråden som du startade men som stängdes av moderatorerna pga att ni sa elaka saker om alla möjliga här inne på BT. Den tråden som jag började läsa för att få veta mer om vad man kan tänkas anse om brudöverlämning och hur man resonerar, men istället till min häpnad får se att den handlade om att smutskasta andra människor. (Om man skriver saker på ett öppet forum på internet så kommer massor av människor att läsa det, även folk som inte har konton på BT. Man kan inte "tjuvläsa" trådar som ni påstod där.)Jag blev hur som helst jättearg och besviken, för jag har försökt att resonera med dig och några till på ett vuxet sätt med ambitionen att förstå.Jag skrev i den tråden ett inlägg som svar på alla dessa påhopp, men jag tror inte att någon av er läste det eftersom tråden hann tas bort. Därför tar jag tillfället i akt att uppmana dig (m fl) att tänka över på vilket sätt ni behandlar människor i er omgivning och hur ni uppfattas som personer här på BT.Tyvärr så har nu allt jag har läst fått mig att förutse att detta inlägg kommer att bemötas med något ekvivalent till uttrycket "whatever", "sköt dig själv" alternativt en massa skitsnack om mig någon annanstans. Jag ska givetvis fortsätta att försöka ta dig m fl på allvar och diskutera som jag skulle göra med andra människor och hoppas att någon form av självinsikt så småningom infinner sig hos alla.
  • ario

haha, akta så du inte får varning för att du tror det är fejkkonto, det kan man också bli varnad för:)

Chris24 skrev 2009-11-09 07:01:06 följande:
    Men oj vad det händer saker på bara 2dgr när man är borta!Läst igenom tråden snabbt nu, den tjejen som säger otroligt fula ord om kyrkan och allting där i om präster m.m bör verkligen tänka om gällande att gifta sig i kyrkan om hon anser den är en "f***ta" och den andra. Om den aliasen sen inte är på riktig så tycker jag det är sorgligt och se att man går och skaffar en fejk alias bara för att jävlas. Dra nu gränsen människor, BT får höjas upp lite mer än så.
Svar på tråden Jag vill att pappa leder mig till altaret...