Inlägg från: FramtidaFruSandberg |Visa alla inlägg
  • FramtidaFruSandberg

Kyrklig vigsel om man inte är medlem i Svenska kyrkan?

Sebastiána skrev 2009-10-29 15:29:20 följande:
    Som jag sa gjorde de det av ekonomiska skäl. De valde mellan att gå ur facket och att gå ur kyrkan. Med tanke på att den ene av dem senare under året blev uppsagd på felaktiga grunder men fick stor hjälp av facket, var det rätt val i det läget. Hon kan tänka sig att bli medlem igen, men han tycker att de ska vänta lite. De har ingenting emot svenska kyrkan alls.
    ekonomiska själ? det är inte direkt som att det kostar en förmögenhet att vara med i kyrkan, att antingen gå ur facket eller svenska kyrkan går inte att jämföra ekonomiskt. Jag vet att det inte är du som har gått ur, men jag tycker det är fel att gifta sig i kyrkan om man har så lite respekt för den att man tom. går ur den för att spara några få hundralappar om året.
  • FramtidaFruSandberg
    Sebastiána skrev 2009-10-29 16:36:57 följande:
    De är inga människor som har höga löner. Hon har dessutom varit arbetslös en tid och går på timvik då och då.
    jag har ingen hög lön heller. jag har varit student, jobbar deltid samtidigt och då fått ihop knappt 7000kr/månad efter skatt att leva på (innan hyra och räkningar är betalda). Inte gick jag ur kyrkan för det.
Svar på tråden Kyrklig vigsel om man inte är medlem i Svenska kyrkan?