Tärnproblem
Förstår ditt problem, men försök inte att se det som ett problem!
Ni behöver inte ha lika många tärnor som marskalkar och vise versa.
Min blivandes syster och våger hade 3 maskalkar när de gifte sig och bara 2 tärnor, det är inget konstigt med det.
Jag tyckte det med var svårt att välja, men jag valde min syster som ena tärnan och sen en av mina bästa vänner som den andra.
Min sambo ska ha sin bror och sin bästa vän alltså med 2 st.
Jag valde mellan 2-3 tärnor, min andra bästa vän som inte blir tärna var jag tärna till förra sommaren, jag fick allt, klänning, skor, hår och make, för massa pengar, men jag känner inte att vi har råd att betala det till våra tärnor etc.
Den här tjejen som jag inte väljer hon ska ha barn nu i vinter och det hade bara blivit styrigt med att prova klänningar etc om man är gravid. Så jag valde bort henne helt enkelt, hon och hennes man ska vara värdpar istället och hjälpa till vid kyrkan, hon blev inte ledsen och jag tror inte hon tog illa upp heller.
De tärnor vi har valt får 2000 kr var att spendera till bröllopet. Hoppas vi hittar klänningar som kostar mindre, för jag vill ju ha ett finger med i spelet om val av färg och form.
Killarna får ha sina mörka kostymer som övriga gäster, så hyr vi bara västar och plastronger till dem.
Enbligt alla bröllopsböcker etc, är det ju en ära att vara tärna och markalk och man betalar sin klädsel själv.
Följ ditt hjärta och din intution så ska du se att det blir bra.
Tänk om man har 10 bästa vänner då, man måste ju dra en gräns nån stans, kan inte din blivande bara välja 1 eller 2 stycken då??