Inlägg från: kullaberg |Visa alla inlägg
  • kullaberg

Tärnproblem

Vi hade lite liknande dilemma, sambon har tre bästa vänner och jag ville bara ha min syster. Jag tycker inte man behöver vara lika många däruppe men det tycker min sambo
    Så efter mycket om och men så kom vi fram till att välja varsin (enkelt för mig). Han pratade med alla sin tre vänner, berättade precis hur det var, att vi bara kommer ha varsin tärna/marskalk men att han gärna ville att de två "som inte blev valda till att stå därframme" skulle vara lika involverade i planering av svensexa etc etc OM de ville. Och de hade absolut inget emot det, vill jättegärna engagera sig så mycket de kan och förstod att vi bara valde varsin.

Så allt går att lösa om man pratar om det. Men det är klart, det är inte lätt att välja en av tre. För min sambo var det lite lättare då det stod mellan hans kusin och hans två bästa vänner. Så det fick bli kusinen som är en av hans närmsta vänner OCH dessutom släkt.

Lycka till och hur det än blir så kommer det bli jättebra så länge du och din blivande är nöjda med valet/valen!

Svar på tråden Tärnproblem