Cltsp skrev 2009-11-17 21:22:53 följande:
Åh tack! Nej jag har inte gjort det själv även om det säkert skulle gå om man är pysslig. Jag har beställt det från
prickigkatt.se Jag mailade och berättade hur jag ville ha det och så gjorde de ett efter mina önskemål. Jag ville gärna ha ett flor som man lätt kunde ta av sig efter middagen så då kändes det som en bra lösning att kombinera det med ett diadem. Jag tycker det är jättefint när man han floret runt om hela huvudet fastsatt med någon dekoration men tycker också att det är snyggast om man har uppsatt hår vilket jag inte skulle ha.Hur har du tänkt att göra med håret eller med hårprydnader?
Jag har inte riktigt bestämt mig än med håret. Jag sitter och försöker hitta snygga frisyrer, genom att googla på 50tals kändisar, men det är så svårt att välja! Jag har ganska långt lockigt hår, och kort rak lugg, så jag kan ju inte få till den där snygga bakåtlockade luggen, ala´Marilyn eller så. Men jag funderar på en half-updo, och göra en upptuperad bulle, om man säger så, även om det känns mer 60-tal än 50 tal.
Birgitte Bardot har ju ganska sköna frisyrer tycker jag annars. Har köpt två olika pärldiadem/tiaror till, men jag skulle hellre vilja ha flor tror jag.
Någon som har tips på hur man kan duka upp runda bord till middagen? Dekoration och sådär. Vi ska köra mycket på pastellfärger, mest rosa och blått. (Och prickigt)
Hur går det för er andra blivande brudar? Hur långt har ni kommit?