Inlägg från: ActDontTalk |Visa alla inlägg
  • ActDontTalk

50-tals temat rullar vidare

jag har beställt min klänning från vivienneofholloway.com och där finns det en bolero att beställa till i satintyg om man vill. har inte gjort det, men funderar på att göra ändå. har också funderat på frys-problemet.

• ActDontTalk

jag vet inte riktigt än, jag har ett par supertjusiga handskar från 60-talet också, som jag köpte från tradera, helt oanvända i originalpåse och lappar och hela kittet. Min blivande tycker det är lite too much, men jag vet inte. Jag tycker det är hemskt flott!

• ActDontTalk
    teak skrev 2009-12-02 20:00:33 följande:
    ska på ikea på fredag, sitter och funderar på dukning och annan dekoration. Passa på att handla där eftersom det är så billigt. Hur ska ni dekorera och duka?Jag har funderat lite på att ha vita dukar, med någon grönt mönstrad tapet som smal löpare längst bordet. Sedan ha värmeljushållare i klarglas med eventuellt gröna värmeljus. Sedan skulle jag nog vilja ha lite vita blommor på bordet också. Hmmm.
    Jag håller på och fixar med det där med dukningen. Jag har köpt runda ljusrosa dukar här på BT för bara 400:-, sån jäkla tur kände jag.
    Sen ska jag sy löpare av lakan, och ha glasklara värmeljushållare. Tror de hette galej från IKEA. Sen har jag ljusblå servetter med vita prickar och bordsskyltarna är i samma färg. Jag ska ha filmisar som bordsplacering. Längre än så har jag dessvärre inte kommit. Ni andra då?
  • ActDontTalk

jag hittade mina servetter på coop forum, med prickar på.
    fanns i rosa och ljus turkosblå.

filmisar finns i en uppsjö på tradera! sök på det så kommer det upp massor av auktioner.

teak: det där med männen är klurigt. min ska ha en smalare kostym från tiger och fina lackskor som är köpta på beyond retro i gbg. sen ska ha han ha vit skjorta och rosa fluga samt bröstnäsduk som är i samma färg som min härliga underkjol. Dock ska min svärmor sy flugan själv. Dessutom ska hon sy en klänning till min dotter som då kommer vara 9 månader i samma tyg. Vi ska matcha som tusan! :)

• ActDontTalk

för er som ska ha favors kan jag tipsa om söta små pez-askar med gamla retro motiv på, bland annat elvis och några fagra damer. En av dem ser nästan ut som marilyn i svart hår? Kika in på min blogg för att se bilder på dem!
    Kostar 3:- st på ÖB.

brollopsdagar.blogspot.com

idag har vi lämnat in min förlovningsring för att sätta en liten princesslipad sten i den. Ska bli spännande att se resultatet!

• ActDontTalk
    teak skrev 2009-12-08 08:35:32 följande:
    hur har du tänkt med dina favors. ska de ligga på tallriken eller hur har du tänkt göra?
    åh, jag har inte klurat ut det än! Det ska ju vara buffé, så jag kommer inte duka med tallrikar på borden, utan det kommer att stå vid matlångbordet så att säga. Men jag hade nog tänkt att bara ställa bredvid varje placeringskort som är i form av en filmis. Eller är det någon som har ett bättre förslag, tages det emot tacksamt! Känner att det kanske vore lite synd att slå in dem i något sådär, eftersom att man inte ser bilden, men å andra sidan fattar gästerna att det är en present från vårt håll? Man kanske skulle köpa cellofan bara och göra ett litet knytte av?
  • ActDontTalk

väldigt söta paraplyn! dom tåls att tänka på!

• ActDontTalk

haha, vad roligt teak!

jag hittade i orange på buttricks hemsida, men det är lite fel färg. då kallade de för papplykta, men när jag googlade det så fanns det ingen annanstans.

• ActDontTalk

nej jag har inte gjort det än, jag vet vet inte riktigt vart jag ska leta. men som fiffi1985 skrev så kanske de finns på panduro. tyvärr bor jag i en stad där panduro inte finns, men jag tänkte jag skulle kika i göteborg när vi ska dit i mellandagarna, så ska jag nog hoppa in på buttricks också, eftersom att de hade dem i orange på hemsidan. har du något annat bra förslag på vart de kan finnas teak?

• ActDontTalk

Jag håller med dig teak, det står ganska still nu. Antagligen är det julen som spelar in här, man ska hinna med så mycket annat just nu.

Vi lämnade in våra ringar till guldsmeden för att göra om dem så de blir som vi vill ha dem, för en väldigt liten summa. Det är typ det enda jag väntar på just nu.
    Och så ska jag hitta silkespapper, för jag hade tänkt att göra något sådant här eventuellt.

www.projectwedding.com/wiki/show/diy-bunting-101

fast i mer vimpelformat, i olika rosa och blå nyanser. varje fall prova om det blir fint. men återigen så krävs ett besök i göteborg och deras stora panduro.

hur går det annars för er?

• ActDontTalk

någon som har tips på bra, hållbart smink? jag är särskilt ute efter flytande eyeliner som inte rasar efter två timmar. har provat loreals och hm:s egna, men tycker inte att någon av dem är särskilt bra. lorealen blir liksom glansig, och det ser ut som om man är supersvettig på ögonlocket, och hm:s är ju inte så hållbar.

kanske även tips på schysst läppstift i fin färg, rouge, underlag?

• ActDontTalk
    teak skrev 2009-12-26 11:55:59 följande:
    vilka låtar har ni tänkt att ha på bröllopet. Jag tänker i kyrkan och som första låt (bröllopsvalsen)?Kommer ni att ha fortsätta 50-tals temat även i detta valet?Vi har bestämt en låt, den ska en tjej sjunga i kyrkan, det är Kent och låten Utan dina andetag.
    vi ska ev ha strangers in the night som ingångslåt, med frank sinatra, mest för att jag älskar frank. och sen vill jag ha en solist som sjunger postal service - such great heights, och utgångsmusik blir antingen monty pyton - always look on the bright side of life, eller timo räisänen/ maia hirasawa - i got you babe. tror jag? det är så himla svårt!
    vi ska inte ha någon brudvals så det har vi inte tänkt på.
  • ActDontTalk

Hej allesammans! Här går bröllopsplaneringen på högvarv, nu när det bara är 4 månader kvar. Klipper och klistrar, så vi äntligen kan skicka ut inbjudningskorten, som blev supersnygga, men en helt annan idé än jag först tänkt.

Jag har en liten fråga till er, angående min bästa vän och toastmaster, som kommer vara gravid i 6:e månaden under bröllopet. Någon som kan tipsa på klänning till henne som går i femtiotalsstuk? Eller vad man ska leta efter för modell?

Svar på tråden 50-tals temat rullar vidare