50-tals temat rullar vidare
jag har beställt min klänning från vivienneofholloway.com och där finns det en bolero att beställa till i satintyg om man vill. har inte gjort det, men funderar på att göra ändå. har också funderat på frys-problemet.
jag har beställt min klänning från vivienneofholloway.com och där finns det en bolero att beställa till i satintyg om man vill. har inte gjort det, men funderar på att göra ändå. har också funderat på frys-problemet.
jag vet inte riktigt än, jag har ett par supertjusiga handskar från 60-talet också, som jag köpte från tradera, helt oanvända i originalpåse och lappar och hela kittet. Min blivande tycker det är lite too much, men jag vet inte. Jag tycker det är hemskt flott!
jag hittade mina servetter på coop forum, med prickar på.
fanns i rosa och ljus turkosblå.
filmisar finns i en uppsjö på tradera! sök på det så kommer det upp massor av auktioner.
teak: det där med männen är klurigt. min ska ha en smalare kostym från tiger och fina lackskor som är köpta på beyond retro i gbg. sen ska ha han ha vit skjorta och rosa fluga samt bröstnäsduk som är i samma färg som min härliga underkjol. Dock ska min svärmor sy flugan själv. Dessutom ska hon sy en klänning till min dotter som då kommer vara 9 månader i samma tyg. Vi ska matcha som tusan! :)
för er som ska ha favors kan jag tipsa om söta små pez-askar med gamla retro motiv på, bland annat elvis och några fagra damer. En av dem ser nästan ut som marilyn i svart hår? Kika in på min blogg för att se bilder på dem!
Kostar 3:- st på ÖB.
brollopsdagar.blogspot.com
idag har vi lämnat in min förlovningsring för att sätta en liten princesslipad sten i den. Ska bli spännande att se resultatet!
väldigt söta paraplyn! dom tåls att tänka på!
jag behöver hjälp!
hur översätter man dessa honeycomb tissues på svenska? Vad heter de och är det någon som vet var man kan köpa sådana här?
www.marthastewartweddings.com/article/paper-globe-decorations&backtourl=/photogallery/to-have-and-to-fold#slide_1
haha, vad roligt teak!
jag hittade i orange på buttricks hemsida, men det är lite fel färg. då kallade de för papplykta, men när jag googlade det så fanns det ingen annanstans.
nej jag har inte gjort det än, jag vet vet inte riktigt vart jag ska leta. men som fiffi1985 skrev så kanske de finns på panduro. tyvärr bor jag i en stad där panduro inte finns, men jag tänkte jag skulle kika i göteborg när vi ska dit i mellandagarna, så ska jag nog hoppa in på buttricks också, eftersom att de hade dem i orange på hemsidan. har du något annat bra förslag på vart de kan finnas teak?
Jag håller med dig teak, det står ganska still nu. Antagligen är det julen som spelar in här, man ska hinna med så mycket annat just nu.
Vi lämnade in våra ringar till guldsmeden för att göra om dem så de blir som vi vill ha dem, för en väldigt liten summa. Det är typ det enda jag väntar på just nu.
Och så ska jag hitta silkespapper, för jag hade tänkt att göra något sådant här eventuellt.
www.projectwedding.com/wiki/show/diy-bunting-101
fast i mer vimpelformat, i olika rosa och blå nyanser. varje fall prova om det blir fint. men återigen så krävs ett besök i göteborg och deras stora panduro.
hur går det annars för er?
någon som har tips på bra, hållbart smink? jag är särskilt ute efter flytande eyeliner som inte rasar efter två timmar. har provat loreals och hm:s egna, men tycker inte att någon av dem är särskilt bra. lorealen blir liksom glansig, och det ser ut som om man är supersvettig på ögonlocket, och hm:s är ju inte så hållbar.
kanske även tips på schysst läppstift i fin färg, rouge, underlag?
Hej allesammans! Här går bröllopsplaneringen på högvarv, nu när det bara är 4 månader kvar. Klipper och klistrar, så vi äntligen kan skicka ut inbjudningskorten, som blev supersnygga, men en helt annan idé än jag först tänkt.
Jag har en liten fråga till er, angående min bästa vän och toastmaster, som kommer vara gravid i 6:e månaden under bröllopet. Någon som kan tipsa på klänning till henne som går i femtiotalsstuk? Eller vad man ska leta efter för modell?