• teak

50-tals temat rullar vidare

ja de hade ju fina boleros.
    jag hade först tänkt ha någon sådan fast i fuskpäls, lite 50-tals aktig så där. Men är lite rädd att det ser för vintrigt ut i maj. Annars lite lyxigt och snyggt.

• teak

ja det är ju inte dumt ifall man har mamma som är så duktig.
    Jag får ge mig ut och leta lite och se ifall jag hittar något som passar.

Vilken fin bild du har i ditt galleri på sid 2. Jättefin frisyr.
    Har du köpt flor och hårsmycke färdigt eller ska du pyssla ihop något?

• teak

jag skulle kunna tänka mig någon liknande "kofta" som det finns på dessa bilder
    www.dollycouture.com/custom_order

Jag funderar även på vad man ska ha på benen, alltså strumpbyxor eller liknande. Vad ska ni ha?

• teak

Var och hälsade på mina föräldrar i helgen och då visade min mamma de handskar hon hade på sitt bröllop 1961. Blev faktiskt lite sugen på att ha dem. Är det någon annan som kommer att ha handskar.

• teak

ska på ikea på fredag, sitter och funderar på dukning och annan dekoration. Passa på att handla där eftersom det är så billigt.
    Hur ska ni dekorera och duka?

Jag har funderat lite på att ha vita dukar, med någon grönt mönstrad tapet som smal löpare längst bordet. Sedan ha värmeljushållare i klarglas med eventuellt gröna värmeljus. Sedan skulle jag nog vilja ha lite vita blommor på bordet också. Hmmm.

• teak
    ActDontTalk skrev 2009-12-03 11:30:54 följande:
    Jag håller på och fixar med det där med dukningen. Jag har köpt runda ljusrosa dukar här på BT för bara 400:-, sån jäkla tur kände jag.Sen ska jag sy löpare av lakan, och ha glasklara värmeljushållare. Tror de hette galej från IKEA. Sen har jag ljusblå servetter med vita prickar och bordsskyltarna är i samma färg. Jag ska ha filmisar som bordsplacering. Längre än så har jag dessvärre inte kommit. Ni andra då?
    Det låter som du kommit långt i planeringen. Jag köpte åtta paket med GALEJ värmeljushållare på IKEA igår. Räcker inte det, så har jag bekanta som har sådana redan, så jag ska nog kunna låna ihop till önskad mängd. Köpte även vitt dekorgrus som jag ska i botten på ljushållarna och vanliga värmeljus.

Prickiga servetter, vart har du hittat sådana?
  • teak

Fiffi1985: har du hittat några strumpbyxor med söm bak på benen? Det är precis sådana jag också skulle vilja ha. Några tips vart man kan köpa sådana? Vilken kulör ska du ha?

• teak

Vi har mest pratat om brudens kläder och dukningen.
    Hur ska er blivande man klä sig på bröllopet?

• teak
    ActDontTalk skrev 2009-12-06 14:07:42 följande:
    jag hittade mina servetter på coop forum, med prickar på.fanns i rosa och ljus turkosblå.filmisar finns i en uppsjö på tradera! sök på det så kommer det upp massor av auktioner.teak: det där med männen är klurigt. min ska ha en smalare kostym från tiger och fina lackskor som är köpta på beyond retro i gbg. sen ska ha han ha vit skjorta och rosa fluga samt bröstnäsduk som är i samma färg som min härliga underkjol. Dock ska min svärmor sy flugan själv. Dessutom ska hon sy en klänning till min dotter som då kommer vara 9 månader i samma tyg. Vi ska matcha som tusan! :)
    Min blivande man ska också ha en smalare kostym (märke vet jag inte). Han funderar på en mörkt grå, vi gifter ju oss i maj så det kanske är fint med en lite ljusare färg.
    Sedan har han inte kommit något längre, han tycker att det är så länge kvar. Det är mera jag som vill ha saker klart så fort som möjligt :)

Vad fint att ha en rosa underkjol. Jag har köpt min klänning och sedan ska en kollega till mig sy en underkjol. Har inte bestämt om det ska få sticka fram lite tyll längst ner på kjolen eller inte.
  • teak

Pinupp: oj va kul att få se sin egen design färdig. Jag har själv varit och provat ringar, men har inte bestämt mig. Tycker det är svårt att hitta någon som passar till min förlovningsring.

Vi gifter oss den 15 maj och skickade ut inbjudningarna för någon vecka sedan. Kanske lite tidigt, men vi kände att det var bättre så för oss.

Svar på tråden 50-tals temat rullar vidare