• zeldae

Hur kollar man festlokalens/företgets ekonomi?

Stället vi ska ha vår fest på har tidigare gått i konkurs, ca 2 år sedan. Nu drivs det av nya ägare (det är ett slott som ägs at statens fastighetsverk)som verkar seriösa. Men jag har här på BT hört av ett par som också var intresserade att även dessa nya arrendatorer verkar ha ekonomiska bekymmer. Detta känner jag att jag verkligen vill dubbelkolla, och undrar hur man kan göra det. Finns det ngn sida med årsredovisningar? Kan inte hitta ngn när jag googlar.
    Stället vill dessutom ha hela hyran , samt 10000 i handpenning när man bokar, som blir 50000, som en klumpsumma. Känns ganska mkt att punga ut nu, ok om de ville ha hälften. Är det normalt, jag menar brukar ställn ta ut hela hyran i förskott? Känns ju olustigt att punga ut om en ev konkurs, då förlorar man ju allt.

• Svar på tråden Hur kollar man festlokalens/företgets ekonomi?
  • zeldae

Tack för alla tips och råd! Tänker inte betala så mkt, men känns skönt att det inte bara var jag som reagerade, att det faktiskt är konstigt att lägga 50.000 nu för ett bröllop som ska vara i augusti. Man ska gå på magkänslan. Det som är lite jobbigt är att de registrerades 08-05 så de har ingen årsredovisning än... Kan man på ngt annat sätt kolla? Jag kan nu iof via de sajterna ni tipsade om kolla ägarens andra bolag förstås..

Känns skönt att vi har en plan b, och jag velade mellan 2 ställen, så det blir nog lika bra att ta det andra, säkrare... :)

Svar på tråden Hur kollar man festlokalens/företgets ekonomi?