• LyckligaVi

Så nervös och orolig!!!

Oj, nu är det nära. Endast 6 dagar kvar till den stora dagen är kommen. 7/11 - 2009 kl 16.00 sker vigseln och jag blir äntligen fru till min underbara sambo!

MEN... Jag har en sån STOR klump i magen som säger mig att något kommer gå så fel. Sonen har varit hemma från dagis i snart 2 veckor för en kraftig förkylning och ska tillbaka till dagis imorron. Jag är så rädd för vad han ska kunna dra på sig denna vecka. En förkylning - fine, lite alvedon, nässpray & kärlek till max så funkar det. Men vad händer om min största marddröm sker - att han åker på magsjuka som vidare smittar oss?

Det är min ABSOLUT största oro - magsjuka. Det är min största fobi och nåogt jag oroar mig för varje dag. Sonen hade magsjuka 4 ggr under en väldigt kort tid i våras (Han var då 9-10 mån), det har satt sina spår kan jag säga.

Är det någon annan här som har åkt på en "allvarlig" sjukdom lagom till den stora dagen?

• Svar på tråden Så nervös och orolig!!!
  • Martinaa

Ta ett djupt andetag och slappna av! Inget blir bättre om du går och oroar dig (antagligen i onödan)

• SofiaåPetter

Det märks att du börjar bli nervös, vilket inte alls är konstigt!!! Men försök slappna av och njut av dem här dagarna. Det här är ju en av dem lyckligaste tiderna i ert liv och nu ska du verkligen inte oroa dig för världens alla olyckor och stressa upp dig!

Försök släppa dem där tankarna och fokusera på allt det underbara. Om det värsta ens skulle hända (men sannolikheten är ju inte så stor) har du ju dessutom varit ledsen och stressad två gånger... Och om det inte inträffar så har du ju oroat dig helt i onödan!

NJUUUT TJEJEN:)!!! Och jag håller tummarna för att ni får ett UNDERBART bröllop (det är jag säker på att det blir!)! Många kramar över bröllopstorget:)

• Flodis Hjärtat

Kan rekommendera vitpeppar till dig, ej till sonen dock. 10 st hela vitpepparkorn sväljes hela tillsammans med ex lunchen håller magsjukan borta.
    Fick knepet från en kollega för massa år sedan och har aldrig varit magsjuk efter det.

Ta ett djup andetag och njut.

• LyckligaVi

Tack alla, vad gulliga ni är!

Försäkerhetsskull så pratade jag med dagispersonalen idag om diverse sjukdomar och ingen magsjuka där iaf. :D

Känner mig något lugnare idag. Tror jag stressar upp mig så för att jag sköter allt själv. Jag menar, minsta lilla fel och min värld skulle raseras. :P Nää, men får vi hoppas att detta går prima och att jag är en väldigt lycklig fru på lördag kväll och självklart resten av våra liv.

• PINI

lyckligaVi: Hoppas du får en underbar dag och att alla höll sig friska.

• MKAB

stort grattis.idag är ju eran bröllopsdag:)

• iregnet2010

stort grattis, 45 minuter innan och ni håller säkert på och förbereder för fullt, skickar en liten tanke och hoppas att ni fick en underbar dag!!! (höstbröllop är sååå mysigt)

• Sara Vettersand

Hoppas att allt går bra nu! Utan sjukdomar och missöden. En halvtimme kvar och du går snart upp för altargången! Längtar sååå tills min dag kommer... Lycka till!!!

• LyckligaVi

Dagen kunde inte ha blivit bättre!!! Ingenting gick fel och lillkillen var en ÄNGEL hela dagen till sent på kvällen då han gick hem och sov med moster!

Nu är man äntligen en stolt fru! :D

• iregnet2010

åh vad härligt! återigen. Grattis!!!

• Chris24

Vad härligt för er! Och stort grattis!

Längtar tills det är min tur

Jätte skoj o höra, hoppas ni hade en kanon dag o storm trivdes med allt!

Svar på tråden Så nervös och orolig!!!