• fjutjur brajd

Hur berättade ni att ni hade förlovat er?

När, var, hur och för vilka berättade ni att ni hade förlovat er? Och vilka fick upptäcka det själva?

Jag är bara nyfiken på hur andra har gjort

• Svar på tråden Hur berättade ni att ni hade förlovat er?
  • Martinaa

Via annonsen i tidningen!

Berättade nog inte för någon?? Jo, skickade mms till två kompisar som inte hade dagstidning.

• FelizLane

vi bara har sagt det... :)

• JuliaAmalia

Vi förlovade oss under en weekend i Göteborg, och på tåget hem dagen efter satt vi och ringde hem till familj och vänner och berättade. Måste varit kul för de som satt runt omkring att få höra våra lyckliga samtal i några timmar. Sen när vi kom hem hade vi en förlovningsmiddag tillsammans med bådas familjer.

• iregnet2010

vi är väldigt moderna vi ringde de närmaste och berättade för resten via facebook samt MMS.

• fjutjur brajd

Kul att ni har gjort så olika

Jag kan tänka mig att jag kommer ringa mina föräldrar och syskon ganska omgående. Men övriga får nog se min ring på handen eller min ändrade Facebook-status

• vimset

Vi knäppte kort på våra händer med ringarna på och skickade via posten till släkt och närmaste vännerna.

• kikel

Vi förlova oss på en skidsemester med min familj och massa vänner så ryktet spred sig väldigt snapt vi gjorde knapt något själva tror jag.. hehe

• Zephiennia

Närmaste familjen fick veta genom en inbjudan till en middag hos oss där vi firade lite granna. Far-/morföräldrar ringde vi och berättade för, vänner och delar av släkten så statusändringen på Facebook, och resten får se det när annonsen kommer i lokaltidningarna på lördag!
    Lite omständigt, men det funkade fint här...

• HelenaO

Min sambo friade när vi backpackade i Thailand... i 3v berättade jag inte för någon hemma i sverige. När vi väl var hemma och träffade släkt och vänner för att berätta om vår resa, så såg de själva våra väääldigt snygga tillfälliga ringar i ko ben :)

• tågjäntan

Under förlovningsmiddagen (på en restaurang) satt vi och skrev kort till de närmaste där vi skrev; "Nu är vi ute och äter gott, är romantiska och förlovar oss." (Och ort och datum förstårs.)
    Sedan satt vi in en annons i dagstidningen Dagen.

Svar på tråden Hur berättade ni att ni hade förlovat er?