• Sofiav

Vad kostar era ring/ar?

Jag har just beställt vigselringen och har insett vilka stora prisskillnader det finns. Vi har valt att inte förlova oss utan kommer bara att ha vigselringar, vilke tydligent är "jättekonstigt" för folk här i Australien där vi bor. Min ring går på 1000 AUD vilket är ungefär 6000 kr. Det känns för mig som jättemycket pengar, men min M2B är jätteglad att jag inte vill ha dyrare. Hans kompis förlovade sig nyligen med en 7000 dollar ring, typ 42 000 kr.

Nu kan man ju inte gå runt på stan och fråga folk hur mycket deras vigsel/förlovningsring kostar, så jag försöker stilla min nyfikenhet här i relativ anonymitet... Vad har ni betalat för era ringar?

Kan tillägga att min partner förmodligen kommer att lägga runt 250-300 dollar på sin, runt 1500-2000 kr.

• Svar på tråden Vad kostar era ring/ar?
  • Sebastiána

Har budgeterat 5000:- för vigselring, min m2b tyckte det var mycket, men tydligen har jag tagit i kraftigt i underkant om de flesta har ringar som kostar 10-20.000:-!

Har egentligen bara tänkt ha en slät guldring - som min förlovningsring - men med en sten i.

• wiicky

Våra förlovningringar kostade ungefär 3000 ihop och var släta i rödguld från Schalins. Våra vigselringar kommer nog ligga på 13 000 ihop. Dessa kommer vara i vitguld, med stenar för oss båda och de har vi tagit fram själva med hjälp av guldsmeden. Ganska okej pris tycker jag.

• Maria Adelé

Min vigselring kostade 21 000:- och är en slät enstensring i vitt guld, 0,35 carat och min fästman ring är oxå en slät ring i vitt guld något bredare än min, 8000:-. Köpta på Letui i Stockholm.

• miaik

Vi betalade 840 för våra förlovningsringar (eftersom vi hade eget guld och också kunde betala med guld). På onsdag ska jag hämta min vigselring, då får vi se vad det kostar! :) Sen ska vi lämna in ringarna på värdering för att få papper på vad de är värda... Det blir SPÄNNANDE.

• Greeneyes

min förlovningsring kommer att gå på ca 18 000:-, vigselringen vi sett ut ligger på nånstans kring 6000-9000kr. sambons förlovningsring kommer att gå på ca 13 000:-. Men vi har å andra sidan valt att få dem specialritade efter våra önskemål hos en guldsmed, och därför kommer de ju att vara enda i sitt slag så att säga.

• anmano

Jag är nog inte bästa rådet här. Då alla andra verkar ha förlovningsringar på minst 5000skr plus. Själv sitter en ca. 1000skr förlovningsring på mitt finger då jag ville ha en i silver. Min blivande mans ring har jag själv gjort till honom i silver den också. Vilket inte kostade mer än ca. 500skr.
    När det kommer till bröllopsringarna har vi båda planer på antingen fortsätta med ringar i silver eller möjligen uppdatera till vittguld. Vårt val var dock inte av ekonomiska skäl utan för att vi tycker om metallen.

Ringarna ska ju symbolisera evigt band mellan er inte hur mycket ni har i fickan. Så är du nöjd är det väl det enda som betyder något.

• Sebastiána
    anmano skrev 2009-11-10 06:06:50 följande:
    Jag är nog inte bästa rådet här. Då alla andra verkar ha förlovningsringar på minst 5000skr plus. Själv sitter en ca. 1000skr förlovningsring på mitt finger då jag ville ha en i silver. Min blivande mans ring har jag själv gjort till honom i silver den också. Vilket inte kostade mer än ca. 500skr. När det kommer till bröllopsringarna har vi båda planer på antingen fortsätta med ringar i silver eller möjligen uppdatera till vittguld. Vårt val var dock inte av ekonomiska skäl utan för att vi tycker om metallen. Ringarna ska ju symbolisera evigt band mellan er inte hur mycket ni har i fickan. Så är du nöjd är det väl det enda som betyder något.
    Tycker också att silver är snyggare än guld! Vitguld verkar vara besvärligt! Måste man inte fixa till dem efter några år så att de fortsätter att vara snygga?
  • Hemlig2009

Vi betalade drygt 30.000 för mina ringar (20.000+10.000) och 10.000 för min mans ring. Vi hade eget guld själva samt att vi köpte stenarna separat på nätet så värderingarna säger ca 55.000 för mina (34.000 + 21.000).

Jag njuter av mina ringar varje dag, därför var det värt pengarna för oss.

• MissKitten

Våra förlovningsringar gick på 3900 kr/st, enkla släta i vitt guld. M2B ska endast ha en ring, men min vigselring kommer att gå på ca 7500 kr (en tunn ring med lite bling på ;)) och då tycker jag personligen att det är rätt mycket. Men å andra sidan använder jag aldrig smycken, men dessa ringar ska jag ändå ha resten av livet är tanken.

• Greeneyes

vi valde palladium just därför - det ser ut som vitguld men man slipper fixa till dem, och det blir inte heller lika grått som silver =)

Sebastiána skrev 2009-11-10 08:04:48 följande:
    Tycker också att silver är snyggare än guld! Vitguld verkar vara besvärligt! Måste man inte fixa till dem efter några år så att de fortsätter att vara snygga?
Svar på tråden Vad kostar era ring/ar?