• Sofiav

Vad kostar era ring/ar?

Jag har just beställt vigselringen och har insett vilka stora prisskillnader det finns. Vi har valt att inte förlova oss utan kommer bara att ha vigselringar, vilke tydligent är "jättekonstigt" för folk här i Australien där vi bor. Min ring går på 1000 AUD vilket är ungefär 6000 kr. Det känns för mig som jättemycket pengar, men min M2B är jätteglad att jag inte vill ha dyrare. Hans kompis förlovade sig nyligen med en 7000 dollar ring, typ 42 000 kr.

Nu kan man ju inte gå runt på stan och fråga folk hur mycket deras vigsel/förlovningsring kostar, så jag försöker stilla min nyfikenhet här i relativ anonymitet... Vad har ni betalat för era ringar?

Kan tillägga att min partner förmodligen kommer att lägga runt 250-300 dollar på sin, runt 1500-2000 kr.

• Svar på tråden Vad kostar era ring/ar?
  • Nicossambo

Min förlovningsring gick på 3800kr ochmin vigsel ring på 6500kr då jsg tycker din vigsel ring ligger i lagom prisklass.

• Grodfrun

Min forlovningsring var dyr, jag vagar inte skriva hur mycket men over 100,000kr iaf.
    Val vard pengarna tycker jag saklart eftersom det ar 'varldens finaste ring'! Men min vigselring blir nog av tvinnat hushallspapper hehe ;)

• Julibrud och nästan 30

Min förlovningsring kostade 300? och är i vitguld med en diamant. Vigselringarna har vi ej tittat på än.

• Tina86

Vi struntar i att förlova oss, och vi beställde ringar i lördags, ville inte ha bara guld så det blev ett par ringar med titan och guld, billiga var de med 1900 kosta dom.

• KatjaB

Blev visst lite dyrare vigselring än vad vi tänkt. Vi har titanringar, förlovningsringarna gick på ca 5000 kr, och vigselringen som också är i titan med 7 stenar a 0.07 ct kommer gå på 12000.
    Får den nu i februari.. ååh vad jag längtar

• Carin o  Mikael

Vi förlovade oss för fyra år sedan och våra ringar kostade 7.000 för min och 3.000 för min sambo. Vi har nu de senaste veckorna tittat lite på vigselringar, 20.000 kände jag var rimligt för min och vill gärna ha en enstensring. Hade dock tur att hitta en butik med egen design, verkstad och att de hade 50% på alla diamantringar vilket innebär att min ring för 20.000 är värd 40.000 egentligen- vi slår till i helgen :0)

• Gnistra mera

Min förlovningsring kostade ca 21000sek (0,5carat enstensdiamant, rödguld) och min m2b's ring kostade ca 8000sek. Vi valde ut min vigselring samtidigt och den kostar ca 10000sek (0,75carat, alliansring, rödguld).

Så alltihop ligger väl runt 40 000sek.
    Jag är super nöjd med min ring

Men jag har varit förlovad tidigare, och då kostade min förlovningsring 75000sek.

Min ring nu kostar mindre än då men är värd miljoner gånger mer för mig

• Andreas flicka

Ginstra mera, hur kunde du få en 0,5:a för 21 000? Känns som en omöjlig sak...

Alla ringar som jag tittat på med en 0,5:a kostar betydligt mer nästan det dubbla...

• Andreas flicka

Dvs var har du köpt den?

• Carin o  Mikael

Min kommer också att vara 0,5 (0,56 för att vara exakt) TW och får den för 20.000 men då är det 50% på den... (ordpris var 40.000)

/C

Svar på tråden Vad kostar era ring/ar?