• pandis81

Måste ett festprogram innehålla så mycket?

Hej jag har en undran...

Våra gäster har redan träffats så många gånger under åren så dom vet vilka alla är, vi har ju trots allt varit tillsammans i över 10 år.

Kan man ha något annat roligt i programmet än presentation av gästerna???

Känns så fånigt att ha en presentation när alla ändå redan känner varandra?? Eller man kanske kan ha en presentation men att vi skriver våra ord om personen istället för vem det är eller vad ska man hitta på??

förlåt TS om jag tog din tråd,, tyckte bara att det var en bra tråd att få lite ideér från.

• pandis81

Alla känner alla och har träffats, eftersom vi bara kommer bjuda dom närmaste familjemedlemmarna och våra bästa vänner kommer vara toastmaster och bestman,tärnor
    så alla kommer att vara inblandade på något sätt.

därför ville jag ha något annat att skriva just där.. eller inte ta med det över huvudtaget.

• pandis81

du menar att man gör det som en lek..
    ja det skulle ju kanske kunna funka..

Annars så utesluter man det helt, och så bara skriver en bordsplacering i mitten uppslaget.
    Och så fyller ut dom andra sidorna med andra saker.

Vi hade nämligen tänkt ha bordsplacering vid vuxenborden men inte på barnborden.

svxrt skrev 2009-11-08 17:35:02 följande:
    Pandis81å du skulle ju kunna ha en text som beskriver gästerna men utesluta namnet och sen ha en tom ruta så får gästerna fyll i vem de tror det är. Så kan de få pris sen?
  • pandis81

okej, så har jag inte tänkt på det,
    tänkte om vi skulle skriva våra ord om varje person, som en lite hyllning kanske.
    För det är ju bara våran familj och våra närmaste som kommer

Martinaa skrev 2009-11-08 21:54:24 följande:
    Varje gång jag har varit gäst på ett bröllop så har en av höjdpunkterna varit när man kommer till festen och bläddrar upp festhäftet, letar upp sitt namn för att se vad som skrivits om en själv. Kan inte prata för alla, men iaf jag hade blivit besviken om någon tagit bort gästpresentationen... :PJag tycker ju inte den behöver vara en uppradning av fakta om just personen, utan den ska ju vara en skoj liten rad eller två om personen, någon speciellt intresse/hobby eller kanske halvt nämna nån pinsam händelse som kan vara ett bra samtalsämne för bordsgrannarna...
Svar på tråden Måste ett festprogram innehålla så mycket?