• FruJ2009

Måste ett festprogram innehålla så mycket?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 14:26
    Oj..det gick lite fort där när jag tryckte

Jo...vi hade inte tänkt ha någon från början men håller på ändra oss och har nu ca 4 dagar på oss att göra ett.
    Jag har aldrig sett något i hela mitt liv så jag har lite dålig gkoll på vad det "måste" innehålla.

Framsidan? En snygg bild på våra namn?
    Sida 1: Välkomsthälsning? Vad har nis krivit där?

Sida 2: Kvällens meny

Sida 3-4: Presentation av gästerna kanske?

Sida 5: Vitsar och ordningsregler?

Sida 6: Tacktext?

Verkar det vara ett bra upplägg?

• Svar på tråden Måste ett festprogram innehålla så mycket?
  • Björnisarna

det bestämmer ju ni själva?

• FruJ2009

Jag tryckte iväg lite för fort

Var mer ute efter åsikter ang upplägget

• Trasan99

Jag tycker att det verkar bra!

• KatjaB

jo det låter ju som ett bra upplägg, personligen tycker jag de obligatoriska ordningreglerna är rätt trista. Tycker alla bröllop har dem och har sett dem ända sen jag var liten. Något nytt och kul vore ju upppfriskande.
    Men de verkar ju trots allt populära så det blir säkert bra

• Martinaa

Jag hade ju lagt det i ordningen:
    Välkomsthälsning
    Meny
    Ordningsregler
    Vitsar och annat skoj
    Presentation av gästerna
    Tacktext

Med andra ord tycker jag ordningsregler tycker jag ska ligga i början.

Vill du ha mer grejer i ditt häfte, eller vill du ha ett enklare? För det går ju att fylla i evigheter En grej som vi har som du kan ju kan ha med om du vill är en tidslinje på ett uppslag. Den fyller du sedan med viktiga datum i ert förhållande, allt ifrån första kyssen, när ni flyttade ihop, köpte ert hus, första barnet, frieri eller vad det nu kan vara. Om man vill kan man ju komplettera med lite bilder också!

• aikidoaasa

Det bestämmer ni helt själva vad och hur mycket som ska ingå i ert festhäft. (Om ni ens ska ha ngt)
    Det finns inga måsten med vad SKA finnas med.
    Lycka till att hitta på något riktigt trevlig.

• moule

Hej
    Detta kommer vi ha med i vårt program:

Välkommen!
    Meny
    Presentation av gästerna
    Vinvisor
    Berättelse om hur vi träffades
    Förklaring av en ceremoni vi ska göra på kvällen
    Avslutningsord om var vi tar vägen efter festen..

Men passa på och gör programmet personligt så det passar ER, det är det viktigaste tycker jag..

Lycka till! =)

• pandis81

Hej jag har en undran...

Våra gäster har redan träffats så många gånger under åren så dom vet vilka alla är, vi har ju trots allt varit tillsammans i över 10 år.

Kan man ha något annat roligt i programmet än presentation av gästerna???

Känns så fånigt att ha en presentation när alla ändå redan känner varandra?? Eller man kanske kan ha en presentation men att vi skriver våra ord om personen istället för vem det är eller vad ska man hitta på??

förlåt TS om jag tog din tråd,, tyckte bara att det var en bra tråd att få lite ideér från.

• Trasan99

Pandis81: känner verkligen alla alla? Inga nya respektive eller liknande som kan känna sig utanför? Jag var på ett bröllop förra året där jag hade träffat brudgummen två gånger, hans mor en handfull gånger och hans bror två gånger, ingen annan alls. I det läget är det väldigt trevligt med lite hjälp att komma in i gänget, liksom. Men om alla verkligen känner alla så kan man ju lätt göra något annat!

• FruJ2009

Tusen tack för era åsikter.

Ingen som vill ge ett litet exempel på välkomsttext och tacktext?
    Jag har som jag skrivit i ett annat inlägg usel fantasi.

Svar på tråden Måste ett festprogram innehålla så mycket?