Inlägg från: Fru i juli 2010 |Visa alla inlägg
  • Fru i juli 2010

När bör inbjudningarna skickas?

Vi har inte sagt till någon annan än familjen att vi ska gifta oss och vill att gästerna ska få reda på det i och med inbjudningarna. Därför har vi valt att skicka ut inbjudningarna i jul...som julkort. Vi kommer att göra kuverten lite juliga... men inbjudningarna har inget med julen alls att göra. Vi gifter oss i slutet på juli... Men vi känner bättre tidigt och att många kan, än sent och många nej-tack! Vi gifter oss på en ort där 75% av gästerna behöver resa rätt långt och behöver övernatta!

• Fru i juli 2010
    lenaed skrev 2009-11-17 10:52:56 följande:
    Hej. Vi gifter oss 1 maj och har pratat om detta med inbjudningskort med vår bröllops kordinator. Hon tycker inte att man skall skicka för tidigt folk "släpper" det lite då... Sedan tycker hon inte att man skall skicka ut inbjudan mitt i jul och nyårs stress. Så vi kommer följa hennes råd och skicka i mitten av januari. Om man har många som man tänkt bjuda som inte vet om bröllpet och som kanske bor på långvägar osv kan man ju tillexempel skicka ett "save the date" innan, tillexempel på julkortet??//Lena
    Jag förstår hur du menar, men jag gillar inte save-the-date-kort... det förstör ju överraskningen, tycker jag :) Men jag förstår såklart att det är bättre att skicka ut i februari eller mars om man gifter sig i juli, men nu tror jag ändå vi skickar ut i jul... Vi tror inte våra vänner glömmer vår dag! Jag påminner dem gärna, om de mot förmodan skulle glömma
  • Fru i juli 2010
    Everton skrev 2009-11-17 19:12:48 följande:
    Vi ska nog skicka dem i slutet av januari eller början av februari, precis som Lenaed skriver så är det lätt att inbjudan "försvinner" bland julkort och stressen runt jul och nyår. Så allt sånt vill vi ska vara över.Sen ska det vara innan folk lägger sin semester, det är olika från olika företag när den senast ska vara inne, så vi vill vara säkra på att dem har fått inbjudan innan sista inlämningsdagen för semestern!Ja vi gifter oss i slutet av juli.
    Vi gifter oss 31 juli, ni också? :)
  • Fru i juli 2010

Everton - Japp det är ju i slutet :)

Svar på tråden När bör inbjudningarna skickas?