• elinile

Gå ner i vikt till maj 2010, följas åt o peppa varandra?

Jag har bara provat en modell av min klänning, eftersom de bara sys upp på beställning. När jag kommer ner i mars finns den uppsydd, men inte helt klar och då kommer den nålas efter hur jag ser ut då...

Hur har det gått för er idag annars? Ingen promenad för mig, men var ju på lekland idag och där gjorde jag nog av med lite kalorier ändå. Sen blev det en sväng på stan också! Har iaf hållt mig ganska bra vad gäller ätandet. Lyckades nästan stå emot helt, har bara tagit ett bett i mammas donut efter maten! Normalt sett hade jag lätt kunnat smälla i mig både en o två... *stolt*

Stegräknaren kom idag, så fr o m i morgon blir den min nya följeslagare!

• elinile

Gick en långrunda innan hämtning på dagis idag igen. Har hittills gått 6943 steg idag... Men det måste bli många mer ju!
    Tyvärr slarvade jag lite vid lunch nu och tog en kaka, men det kändes inte alls bra... Säger som kaksmulan, ni dök upp i huvudet på mig. Får nog försöka få er att dyka upp innan jag tar något nästa gång...

MsMinelli: Jag väger mig bara en gång i månaden, passar på när lilltösen är på bvc. Hittills har jag mest bara stått still på samma vikt, vilket jag är lite imponerad av ändå eftersom jag vräkt i mig sista tiden. Men det är väl amningens hjälp. Tänk om jag ätit nyttigt istället... Lätt o va efterklok!
    Smidigt för dig med gångavstånd till jobbet o ha friskis så nära. AVIS!!!

• elinile
    kaksmulan skrev 2009-11-11 18:50:34 följande:
    nu har jag laddat kylskåpet med massa goda frukter bra att ha till hands Förr gjorde jag ofta fruktsallad med kanel på super gott att äta då man är lite sugen på något på kvällen
    Bra tips!!

Förresten... Vart tog alla vägen??
  • elinile
    majsan801 skrev 2009-11-13 10:18:55 följande:
    [citat]
    GI är kanon har också kört "kurer" ibland eller avgiftning som jag kallar det. Då kör jag stenhårt utan kolhydrater i 1v och brukar gå ner ca 5kg på det. Nu har jag gått upp eftersom jag födde barn för 3 månader sen. Så min plan är att kura snart men det får bli efter nyår när alla frestelser lagt sig.
    [/c

5 kg på EN VECKA?? Jag vill också! Kanske inte så bra nu när man ammar... Vad äter du under den där veckan?
  • elinile

Har inte varit särskilt duktig idag. Stora tösen går inte på dagis på fredagar så det blev ingen promenad dit o dessutom behövdes det städas idag, så det passade jag på att göra medan båda sov en stund. Men ikväll har det varit "fredagsmus" på hög nivå (stora dottern säger mus i stället för mys... ), chips, popcorn, godis o kladdkaka. Vi hade lite kompisar här. Men nu blir det inte mer sånt den här helgen!! Ska försöka iaf. Har ju varit väldigt duktig i veckan måste jag säga. Inte ätit alls mycket mot vad jag brukar.

• elinile
    Zephiennia skrev 2009-11-14 01:26:00 följande:
    Jag har vart grymt duktig idag! Handlade med svärmor och lyckades gå förbi godis, chips, dricka osv. Det onyttigaste idag blev en mugg o'boy...Det är ju absolut svårast när man handlar (tycker jag), finns grejerna redan hemma så blir dom ju uppätna. För vem sjutton kan ha en godisskål ståendes på bordet utan att röra?
    Inte jag!! Men mitt mål är att kunna göra det, för annars kommer det här aldrig att gå...
  • elinile
    majsan801 skrev 2009-11-14 15:45:07 följande:
    Då äter jag ägg och bacon, kött, sås och grönsaker. INGET socker, bröd, ris, pasta el potatis och jag som äter så mycket socker i vanliga fall funkar det enormt bra för. Jag ammar ju nu också men tror jag vågar mig på de eftersom det inte är bantning man får ju äta så mycket du vill tills du är mätt bara du inte äter kolhydrater. Den "dieten" gör en ju mättare än vanligt också. Dricker en kopp te om jag blir sugen på nått.
    Kanske man ska ta o testa då... Men vad äter man till frukost? Jag gillar ju inte direkt o äta bacon o ägg o sånt till frukost... :-S Men man kanske ska stå ut en vecka med det då...
  • elinile

Tyckte veckan funkade ganska bra ändå, men i helgen har det ballat ur totalt för mig... *suck* Men det är nog ganska väntat med tanke på hur mycket jag ätit innan. Svårt att bara sluta rakt av...

Nåja, ny vecka i morgon, nya tag!! Jag ska, jag ska, jag ska!!!!!!!!!

• elinile

Vart tog alla vägen o hur går det för er? Här går det si o så... Fattar inte hur svårt de ska vara... :-S

• elinile

Ja, alla är superduktiga, utom jag som startade tråden... Suck... Förstår inte hur svårt det ska vara. Men nya tag igen!! Skam den som ger sig!

Svar på tråden Gå ner i vikt till maj 2010, följas åt o peppa varandra?