• elinile

Gå ner i vikt till maj 2010, följas åt o peppa varandra?

kaksmulan skrev 2009-11-24 09:02:21 följande:
    elinile: precis skam den som ger sig och jag kan säga att jag varit långt ifrån duktig men nu kämpar vi så är vi snart lika duktiga som dom andra kom igen *kämpa kämpa* (hur gör man förresten när man "klipper ur" någon annans text och lägger in i sitt inlägg?)
    Ja, nu kämpar vi på!! Idag har varit en riktigt dålig dag matmässigt, men jag har kommit upp i strax över 10000 steg, så det är väl godkänt iaf.
  • elinile
    Tausen skrev 2009-11-25 16:55:35 följande:
    Visst är man bra på att hitta anledningar som gör att man "får" äta lite sött hela tiden: Idag har jag varit så duktig...men det är ju så synd om mig...en kaka gör inget...efter denna ska jag sluta helt...m.m. m.m.
    Kunde varit jag som skrev det där...
  • elinile

Ja, det är precis likadant för mig. Har jag tagit en kan jag lätt trycka i mig många fler, för man blir bara mer sugen... Nu har jag lyckats hålla mig 2 hela dagar utan vare sig kakor eller godis! Jag är stolt över mig själv!!

Försöker också tänka på klänningen så fort jag blir sugen, men det har inte funkat så bra än. Måste verkligen tänka mer på det, för jag VILL INTE se ut så här 15 maj!!!

kaksmulan skrev 2009-11-26 09:18:36 följande:
    ahhhh va jag är sötsugen!!!!!!!!!!! vet de finns kakor i skåpet, en inre kamp pågår just nu en halva skriker jag vill jag vill den andra halvan gör allt för att kämpa emot!!!!Jag är sååå duktig att tänka att EN kaka är inte så farligt men sen blir jag bara ännu mer sugen och helt plötsligt har jag smygit i mig ytterligare en kaka!Nej jag får inte måste låta bli...vill ju VERKLIGEN VERKLIGEN gå ner i vikt tills de är dax att klä sig i en vacker brudklänning!!!
  • elinile

Hur går det för alla här inne? Har varit lite tyst i tråden de senaste dagarna...

Döm om min förvåning när jag vägde mig idag och vågen stod på 66 kg, nästan 1,5 kg ner på ett par veckor utan att jag egentligen gjort något särskilt. Enda förändringen är egentligen att jag inte äter så sent på kvällen längre. Förut tog jag gärna en macka eller två vid 10-11 på kvällen, men nu försöker jag att inte äta något annat än frukt efter 19.

• elinile

Hur går det för er alla här? Vi är lite dåliga på o peppa varandra tycker jag... Jag har iaf börjat träna idag! 1:a steget i att gå ner i vikt. Är HELT SLUT...

• elinile
    CeKe skrev 2010-01-12 22:49:51 följande:
    För mig går det fint =) Ska ju bara finslipa bort ett par kg och omforma lite oönskat fett till muskler, men det går bättre än väntat! Har kommit igång och tränar 3-4 ggr i veckan, äter mindre och nyttigt (läs otroligt mycket mindre godis, julskinka etc) och vågen reagerar som den ska. Känns SÅÅÅÅÅ bra. snart hoppas jag va nere på min "matchvikt" igen! 1,5-2 kg bara och det får ta tid eftersom jag nog bygger en hel del muskler nu också! Det är såå härligt när ens ansträngningar märks! Då blir jag supertaggad att fortsätta!
    Härligt! Jag hoppas också att vågen ska visa det jag vill nästa gång jag ställer mig på den. Eftersom jag inte tränat något alls de senaste åren så börjar jag med 1 pass i veckan, men om några veckor ska det bli 2 pass per veckan + förhoppningsvis en hel del promenader när det inte är så kallt längre...
  • elinile

Bra idé!

Startvikt i december: ca 66,5 kg (ingen egen våg, måste kolla nästa gång jag är på bvc )
    Mål:60 (fast ännu hellre 58)
    Väger nu: ? (ingen egen våg, måste kolla nästa gång jag är på bvc )
    Fusk: Några godisbitar igår när jag varit o handlat och våfflor till fika idag, annars är jag nöjd med veckan!
    Träning: 1 h aerobics

Skulle tränat igår med, för jag vill helst gå på 2 pass per vecka o så går jag o blir dunderförkyld... Kände av halsen lite i tisdags, men tränade ändå. Nu får jag väl skylla mig själv...

majsan801 skrev 2010-01-15 12:15:23 följande:
    Hittade denna mall i en annan tråd vad tror ni om den för att motivera oss lite mer när man måste skriva ut sin vikt och att man ser att det händer något.Startvikt i januari: 69,9Mål:65 (fast ännu hellre 63)Väger nu:69,1Denna veckans viktnedgång: väger in mig varje lördagsmorgon men hittills denna vecka 0,3Fusk: lite godis och fika bröd under veckan skämsTräning: 1h jympa och cirkelträning måndags går trögt
  • elinile

Jag tog ju bort texten om ingen egen våg på första raden... Grr...

• elinile

Usch, en massa fusk i helgen... Skyller på förkylningen, för efter träningen i tisdags var jag hur taggad som helst, men sen blev jag superförkyld o kunde inte träna mer. Så helgen har mest gått åt till att tycka synd om mig själv och givetvis tröstäta lite... :-S

Skärpning igen! Hur fasen ska jag kunna se mig själv i spegeln om några månader och vara nöjd med det jag ser om jag fortsätter så här????

• elinile

Exakt vad är LCHF?? Kan ju söka på det iofs, men du fromheretoeternity verkar ju veta lite.

• elinile
    fromheretoeternity skrev 2010-01-19 22:57:33 följande:
    Low Carb High Fat. Det går ut på att man äter väldigt liten mängd kolhydrater och på så sätt håller blodsockret nere. (En striktare form av GI). Detta medför att insulinproduktionen från bukspottkörteln minskar. Insulin är ju ett hormon som för in blodsockret i cellerna där de lagras (som fett) och samtidigt blockerar fettförbränningen eftersom kroppen redan har ett överskott av energi i form av blodsocker. Dvs att med LCHF kost äter man mycket protein och fett men väldigt lite kolhydrater och håller på så sätt fettförbränningen hög.Hjärnan vill helst ha kolhydrater som energiform eftersom det är den snabbaste energin, och vid brist på kolhydrater bildar kroppen istället ketoner som hjärnan använder. Ketoner bildas av protein och fett.Jag utesluter alltså bröd, ris, pasta, potatis, socker, frukt, ja allt som innehåller kolhydrater (förutom grönsaker då) och äter mycket kött med feta såser, avokado, fet yoghurt. Lite nötter och massa ost.Eftersom blodsockret hela tiden hålls på en lagom nivå känner jag mig aldrig sötsugen (vilket jag alltid var förut) och håller mig längre mätt. Magen är inte längre uppblåst och jag blir inte trött efter maten.Dessutom rinner kilona av mig Det finns massa information om LCHF på nätet.
    Ok! Ge gärna förslag på vad du äter en dag, frukost, lunch, middag. Kan vara intressant att testa kanske...
  • elinile

Nej!! Stackars er! Brann det ner helt och hållet? Måste vara hemskt... Skickar en kram!

Tausen skrev 2010-01-22 07:27:41 följande:
    Vi hade precis kommit igång med skidåkning och äta nyttigare..men nu har vårt hus brunnit och vi står utan hem och grejer...hur ska man lyckas hålla i någonting när allt omkring är kaos?
Svar på tråden Gå ner i vikt till maj 2010, följas åt o peppa varandra?