• Chris24

Mina svärföräldrar tycker jag är konstig

Senast forra veckan sa brakade jag med min svarmamma, hon ar totalt knapp och ska lagga sig i allting. Hans bror o hans sambo kommer inte alls overens o hennes storta problem ar att hon ar aldre o tjurig, rent ut sagt.

Hon tycker vi lagger for mycket pengar o energi pa brollopet, forlovningen o allting annat, att skaffa barn nu vore ju totalt korkat, jag ar 24, snart 25 och han ar pa vag mot 31.. Jag tycker det vore jatte fint, jag sjalv bryr mig inte om jag ar gravid nar vi gifter oss eller inte.

I helgen blev hon sur for att jag valkomnade alla pa svenska forst, sen arabiska da det fanns folk som inte kunde svenska tyvarr, pa min blivandes sida o borjade gnalla om det. Sen gnallde hon om att vi tog en for dyr resturang. Om hon ens ar med i fingret o betalar nagot som mina foraldrar o hans pappa gjorde & gor for brollopet,sa kan man ju tycka att hon far yttra sig men det forsta hon sa var, RAKNA INTE MED NAGRA PENGAR FRAN MIG IAF.. Men okej..

Jag har ett jobb som jag trivs pa, tjanar OK men absolut inte mer,min blivande har ett jobb han trivs pa, tjanar valdigt bra o darfor passar vi pa o gora allt vi kan gora nu nar hans jobb ger bra, renovera lgh o brollop da, samt skaffa hus sa smaningom o spara till barn for sen vill han ocksa vila saklart o han vill valdigt garna va delaktig i barnets liv sa mycket han kan, i DK far dem mer ledigt an sverige just for att pappan ska kunna va hemma med barnet, dem ser det annorlunda an i Sverige pa den biten har jag markt, jag tycker det ar jatte skont.

Va jag forsoker saga.. bry dig absolut inte om hans foraldrar, sa lange ni ar overenes och eniga om vad ni vill sa ska ni fullfolja det, te brollop later jatte gulligt o fint och det ar inte for tidigt for barn for er om NI sjavla vill det.

Sta pa dig o ta inte at dig! jag har fatt lara mig detsamma med hans mamma, experten pa att falla kommentarer alltid namligen.

Ps, ursakta att det inte finns a,a o for mitt tangetbord ar knas.. hahaha.

Svar på tråden Mina svärföräldrar tycker jag är konstig