Inlägg från: JohannaFotograf |Visa alla inlägg
  • JohannaFotograf

Mina svärföräldrar tycker jag är konstig

Jag känner igen mig lite i ditt problem. Vi kommer också ha ett tebröllop.

Jag har också "problem" med blivande svärföräldrar och annan släkt på hans sida.

De har aldrig riktigt förstått mig heller. Som när vi förlovade oss så fick vi inte många grattis från den sidan utan mer - Är det så smart? och - Ska ni inte vänta lite?

Nu har vi varit förlovade sedan 2007 och nyligen friade min m2b en andra gång då han inte tyckte det blev så lyckat första gången med så mycket negativitet runt omkring. Och nu planerar vi vårt bröllop.

Jag ångrar att jag nämde detta för någon för negativiteten finns där fortfarande.

- Ni är ju fortfarande så unga ( 22 och 29 ). och - Är det specielt genomtänkt? (vi har vart tillsammans i över 7 år och kan inte tänka oss ett liv utan varandra) m.m

Jag har svårt att hantera detta då jag har en mycket förstående familj själv som är väldigt lyckliga för vår skull.

Vi hade tänkt ha vigseln för oss själva först men då min m2b bror blev upprörd att han inte fick vara med, och min farmor började gråta så bestämde vi oss för att ha en cermoni med närmaste släkt och vänner istället. Det är inte det att vi inte vill fira men vi lägger hellre pengarna på ringar och resa m.m. Då jag inte har jobb utan väntar på svar om jag kommer in på förskollärar utbilningen så är inte ekonomin på topp. Men jag skulle inte vilja lägga pengar på ett stort bröllop även om vi hade pengar.

Jag tycker absolut ni skall göra det som känns rätt för er. Jag vet själv hur svårt det inte är att lyssna och ta till sig det folk säger. För även om man vet att man inte borde ta åt sig det så gör man det. Så är det i alla fall för mig. Jag tar åt mig alldeles för mycket. Men jag jobbar på det. Jag skall jobba på att bröllopet blir vad vi vill och sedan om någon klagar så behöver dem inte vara där för då är de bara intresserade av att bli bjudna på bröllop och inte att fira oss.

Hoppas allt löser sig för er och att ni får en jätte fin dag!

Svar på tråden Mina svärföräldrar tycker jag är konstig