• aikidoaasa

3/7 del 2

Den förra tråden stängdes innan vi hann snacka klart om alla våra planer.
    Vi som hänger kvar sedan den förra tråden är:
    LyckligTjej
    Sarisen82
    wiicky
    avtryck
    jessie81
    AndréaK
    julibrud10
    Korallbruden
    Krystal
    h and a 2010
    NightElf
    Mrs Opp
    linarask
    AnnaMartin
    aikidoaasa

Förhoppningsvis så har jag inte glömt någon. Nyinkomna brudpar som tänker planera in sin bröllopsdag denna dag är hjärtligt välkommna!

Den 9/11 är det 7 månader, 3 veckor och 3 dagara kvar till vår dag!

• Svar på tråden 3/7 del 2
  • aikidoaasa

Jag och sambon sitter och drömmer oss bort till vår drömresa nästa sommar. Vi har kikat runt hur mycket som helst men fastnat för två resorter på två olika ställen: en i Jamaica och en i Mexico. Båda känns så rätt så vi kommer nog att åka till den andra vid ett jubileum lite senare kanske. Eller näs-nästa sommar...

• Mrs Opp

Nu hittade jag den här tråden. Tack aikidoaasa för att du startade en ny.

Låter som underbara resor båda två. Jag har aldrig varit i Mexico eller på Jamaica och det skulle vara underbart att få se dessa ställen. Lova mig att ni dyker/snorklar åtminstone en dag i dessa underbara vatten!

För oss blir det nog endast mys i sommarstugan som "bröllopsresa" direkt efter bröllopet och sedan en resa till USA över jul/nyår nästa år. Vi har dock börjat fundera på om vi skall åka på en weekendresa direkt efter bröllopet för att komma iväg. Vi får se vad det blir.

• Sarisen82

Jag tror faktiskt inte att det blir någon bröllopsresa över huduvtaget för vår del.. Sambon är numera student så vi hoppas på att han lyckas få ett sommarjobb nästa sommar och då är det ju inte läge att sticka iväg. Sen är ekonomin inte obegränsad med en student i familjen (och en tvååring) men en resa hade vi nog kunnat finansiera genom att helt enkelt önska oss bidrag i present.. Äsch, vi får se. Hittar han inget jobb så får han ta de sista föräldrardagarna istället och då kanske vi kan ta någon restresa.

Huvudsaken är att vi, efter åtta underbara år, äntligen får gifta oss :)

Tror förresten att jag ska beställa brudklänningen ikväll, wiiie! När jag tittar på klänningar så återkommer jag ständigt till Lillys så det blir nog denna: www.lilly.dk/Default.aspx&ProductID=PROD709&GroupID=GROUP8&VariantID=VO58

Hade egentligen inte alls tänkt beställa klänning över nätet men jag börjar bli lite stressad över att så många redan verkar vara klara med sina val. Sen känner jag inget sug på att bege mig in i en bröllopsbutik, tycker att jag läst så mkt negativt om butikspersonal här inne..

Hur långt har ni andra kommit?

• Korallbruden

Vi sitter och skriver början på en gästlista.

Det är inte så lätt...

Hur tänkte ni när ni valde vilka som skulle få komma?

• Mrs Opp

Korallbruden: Vi gjorde tre listor. Den första innehöll dem som man absolut aldrig skulle vilja gifta sig utan, den andra de som man väldigt gärna vill ha där och den tredje de som som man "bara" vill ha där. Vi skall ha ett bröllop på max 40 personer så det slutade med lista 1 och lista 2, men ingen från lista 3. Tufft, men kändes bra när beslutet väl var taget.

Sarisen82: Jättefin klänning! Jag har också en Lillyklänning men en kort modell (finns i mitt galleri). Jag hittade min på rea efter sommaren, annars skulle jag nog ha väntat till efter jul med att köpa en klänning, så känn inte stress!

• Sarisen82

Mrs Opp: Den klänningen är UNDERBAR! Älskar alla deras kortare modeller och hade gärna burit en sån. Är dock väldigt blek i hyn (och sambon blir superbrun) och tror att det blir snyggast med en lång klänning. Den klänningen som jag vill ha är på 40 % rea + 2009 års modell så även om jag skulle strunta i det faktum att den är nersatt så är jag lite oroad över att den ska bli svår att få tag i nästa år. 2010 års modeller har redan börjat säljas och där är ingen som jag verkligen känner wooow över..

Korallbruden: Min släkt är jättestor men vi umgås inte med alla. Har tur så mina två storebröder har redan tagit ställning för vilka man ska bjuda vid deras bröllop så vi kan köra på ungefär samma. Sambon har ingen annan släkt än föräldrar och syskon så där är det lätt. När det gäller kompisar så kändes det ganska självklart vilka vi ska bjuda alt. inte bjuda. Fast vi har ingen begränsning på gäster egentligen så vi slipper den där ångesten över att behöva välja bort någon som vi verkligen vill bjuda..

• aikidoaasa

Vad kul att ni har börjat hitta hit.

Jag sitter just nu och försöker ta några djupa andetag. Jag kommer att ha en jobbig månad framför mig (fram till den 17/12) Dels med två kurser som jag försöker fixa på kth och heltidsjobb på det. Men jag ska baske mig bli klar med den skiten!

Mrs Opp: Självklart tänker vi dyka. Dessutom är de ställen All-inclusive resorts där även dykning ingår med instruktör och chans till att ta dykcert. Så jag tror att vi kommer att bo i vattnet en hel de.

Sarisen82: Det är en väldigt fin klänning. Själv sitter jag och funderar mellan fyra olika modeller från Alfred Angelo. Jag tycker att alla fyra skulle vara så perfekta så just nu vet jag inte vilken av dem det blir.

• Korallbruden

Tack för bra tankar. Vi har fått tänka bort det exklusiva stället och hyr en lokal där det förhoppningsvis går in ca 90-100 personer. Älsklingen har väldigt många vännen så jag är lite rädd för att det är totalt packat med folk på ena sidan av kyrkan och lite glesare på andra sidan...

Delar ni på eran gästlista 50% var eller ur tänker ni där?

• Mrs Opp

Vi har inte delat 50/50. Vi har bara familj och släkt på själva bröllopsfesten och min släkt är mycket större än min sambos. Vi tyckte inte att det blev rättvist att säga till mina kusiner att de inte får komma bara för att jag har fler. Så vi slutar på 14 inbjudna på hans sida och 24 från min. Vi kommer att ha en fest för våra vänner i Göteborg senare och då kommer nog fördelningen att vara tvärtom.

Om du vill att det skall vara mer jämn fördelning i kyrkan kan ju vännerna egentligen sitta på "din" sida också. Jag har varit på flera bröllop där familj och släkt satt enligt sidor medan vännerna satt uppblandat.

• Korallbruden

Gillar dina tankar. Klokt!

Svar på tråden 3/7 del 2