• aikidoaasa

3/7 del 2

Den förra tråden stängdes innan vi hann snacka klart om alla våra planer.
    Vi som hänger kvar sedan den förra tråden är:
    LyckligTjej
    Sarisen82
    wiicky
    avtryck
    jessie81
    AndréaK
    julibrud10
    Korallbruden
    Krystal
    h and a 2010
    NightElf
    Mrs Opp
    linarask
    AnnaMartin
    aikidoaasa

Förhoppningsvis så har jag inte glömt någon. Nyinkomna brudpar som tänker planera in sin bröllopsdag denna dag är hjärtligt välkommna!

Den 9/11 är det 7 månader, 3 veckor och 3 dagara kvar till vår dag!

• Svar på tråden 3/7 del 2
  • aikidoaasa

Visst LyckligTjej. Det är bara att sno på.

Vi har Menykort utanför festhäftet då jag tycker om att pyssla massor.

• LyckligTjej

Tack Tack!!! Jag har också funderat på att göra menykort som står på borden, det är ju som sagt så kul att pyssla.. vi får se hur vi gör, men just nu finns den i festprogrammet

aikidoaasa skrev 2010-01-03 22:47:44 följande:
    Visst LyckligTjej. Det är bara att sno på. Vi har Menykort utanför festhäftet då jag tycker om att pyssla massor.
  • aikidoaasa

Mmm...
    Jag har börjat kolla runt lite på vilken meny som vi ska ha till festen. Man blir alldeles hungrig av att sitta och läsa alla menyförslag.
    Vi har inte bestämt oss ännu så vi vet inte vad det kommer att bli.

• AndréaK

Behöver inspiration till festhäftena....hur har ni gjort med omslaget? i hårdare papp?

• aikidoaasa
    AndréaK skrev 2010-01-09 22:06:11 följande:
    Behöver inspiration till festhäftena....hur har ni gjort med omslaget? i hårdare papp?
    Vi tänkte använda samma papper som vi använder till inbjudningskorten och de andra sakerna. Men innehålls pappret får vara vanligt vitt papper. Vi tänkte också se till att utsidan dekoreras på samma sätt som de övriga trycksakerna bara för att vara enhetliga.
  • AndréaK

aikidoaasa: har beställt inbjudningskort eftersom jag fick så bra pris. De är i svart, vitt och grått. Har därför inget material "över" till festhäften utan måste köpa. Har kollat lite på papper på Panduro. Vart har ni köpt ert papper?

• LyckligTjej

Ni som ska beställa era klänningar från Kina, vart beställer ni ifrån??? Har suttit och kikat på olika sidor och hittat 2st som jag gillar, nu återstår det att välja vilken klänning man ska ha
    En sida som jag hittat är Landy Bridal och har surfat runt här på BT och dem verkar seriösa och rätt så snabba med leveranserna. Har kontaktat dem idag
    Min fundering va b.la om man hinner få klänningen om man beställer i mars/april.
    Vilken tycker ni är finast, bilder finns i galleriet
    Säg va ni tycker, har så svårt att välja!!!

• Mrs Opp

Lycklig tjej: Jag tycker klänning nummer 1 är fantastisk med volangerna i kjolen och sweetheart-urringningen. Nog måste du hinna få klänningen om du beställer i mars? Jag har dock ingen egen erfarenhet av att beställa från Kina.

Vi skall börja med inbjudningarna i nästa vecka, men jag känner mig lite vilse. Vi har tänkt att göra enkla, vykortsliknande kort med ett collage av bilder på framsidan, lite likt en "inspiration board". Vet dock inte riktigt var jag skall börja, vilka bilder jag skall använda eller ens om det är en bra idé. Vi har ett enkelt bröllop med grillfest efter och vill därför att denna inbjudningarna skall ge samma känsla.

• LyckligTjej

Tack för din åsikt
    Ja visst är den underbar men jag funderar ändå på att fråga om dem i så fall kan göra den rak istället för hjärtformad
    fast jag vet inte hur jag ska formulera det så dem förstår men men det kommer väl den dagen jag beställer
    Det är en fundering jag har i alla fall.

Det här med inbjudan är svårt, jag har beställt färdiga kort från Calligraphen. Men googla, det finns många sidor där man kan får inspiration Annars så tycker jag det som en jättebra idé du har, blir ju väldigt personligt!
    Jag tänkte pyssla lite med skalen till festprogrammen,
    fick vårens katalog från panduro häromdagen så nu vill man sätta igång!!!
    Va mysigt det låter med grillfest!!! Blir nog jättebra

Mrs Opp skrev 2010-01-15 11:36:08 följande:

Lycklig tjej: Jag tycker klänning nummer 1 är fantastisk med volangerna i kjolen och sweetheart-urringningen. Nog måste du hinna få klänningen om du beställer i mars? Jag har dock ingen egen erfarenhet av att beställa från Kina.Vi skall börja med inbjudningarna i nästa vecka, men jag känner mig lite vilse. Vi har tänkt att göra enkla, vykortsliknande kort med ett collage av bilder på framsidan, lite likt en "inspiration board". Vet dock inte riktigt var jag skall börja, vilka bilder jag skall använda eller ens om det är en bra idé. Vi har ett enkelt bröllop med grillfest efter och vill därför att denna inbjudningarna skall ge samma känsla.
  • aikidoaasa

AndréaK: vi köpte vårt på Panduro då de hade just det som vi ville ha där.

Nu har vi bokat vårt planeringsmöte med gården som vi ska vår fest på. Meny förslag och andra sådana saker har vi också tagit fram förslag på. Det känns verkligen bra att känna att allt rullar på.

• aikidoaasa

Nejmen vadlite vi skriver här inne tjejer och förhoppningsvis killar också!

Uppdate: Jag har beställt min klänning från affären nu så jag går och längtar tills att den ska komma.

Menyn är typ helt fastslagen och vi har haft ett planeringsmöte med festlokalen. (även om jag inte är 100% nöjd, men det får jag väl leva med om jag inte skall förvandlas till en tokig bridezilla. )

Hur går det för er andra?

• sigma

aiki- vad spännande med klänningen!
    Nåå, vad blir det för meny då? =)

Vi är här:
    Klänning inköpt, den är heeelt underbar!
    Offert accepterad från festlokalen
    Klartecken att vår vän som är konditor fixar en underbar tårta gratis (yess!)
    Boende för gästerna bokat

Just nu håller vi på med inbjudningarna, väntar på en nedrans stämpel som aldrig kommer bara =(
    Har även gjort en grundmall för bordsplaceringen och börjat fundera över festhäften.

Nästa punkt på agendan är skor och underkläder till mig samt älsklingens utstyrsel och tärnklänningar; någon som vet var man får tag i ljusgula förresten? Tydligen udda färg...

• aikidoaasa

Vår meny kommer typ att vara följande:

Galia melon med kräftstjärtar och en sallad till.
    Fläskfilé med grönsaker och anya potatis.
    Champage sorbet och citron sorbet med bär.

sedan tårta och kaffe.

Igår var jag jätte glad, lyckades hitta ett jätte fint paraply som vi ska ha under vår dag. Och för mycket mindre pris än vad jag trodde först att vi skulle få betala.

Någon mer som har saker som händer?

Svar på tråden 3/7 del 2