Inlägg från: aikidoaasa |Visa alla inlägg
  • aikidoaasa

3/7 del 2

Den förra tråden stängdes innan vi hann snacka klart om alla våra planer.
    Vi som hänger kvar sedan den förra tråden är:
    LyckligTjej
    Sarisen82
    wiicky
    avtryck
    jessie81
    AndréaK
    julibrud10
    Korallbruden
    Krystal
    h and a 2010
    NightElf
    Mrs Opp
    linarask
    AnnaMartin
    aikidoaasa

Förhoppningsvis så har jag inte glömt någon. Nyinkomna brudpar som tänker planera in sin bröllopsdag denna dag är hjärtligt välkommna!

Den 9/11 är det 7 månader, 3 veckor och 3 dagara kvar till vår dag!

• Svar på tråden 3/7 del 2
  • aikidoaasa

Jag och sambon sitter och drömmer oss bort till vår drömresa nästa sommar. Vi har kikat runt hur mycket som helst men fastnat för två resorter på två olika ställen: en i Jamaica och en i Mexico. Båda känns så rätt så vi kommer nog att åka till den andra vid ett jubileum lite senare kanske. Eller näs-nästa sommar...

• aikidoaasa

Vad kul att ni har börjat hitta hit.

Jag sitter just nu och försöker ta några djupa andetag. Jag kommer att ha en jobbig månad framför mig (fram till den 17/12) Dels med två kurser som jag försöker fixa på kth och heltidsjobb på det. Men jag ska baske mig bli klar med den skiten!

Mrs Opp: Självklart tänker vi dyka. Dessutom är de ställen All-inclusive resorts där även dykning ingår med instruktör och chans till att ta dykcert. Så jag tror att vi kommer att bo i vattnet en hel de.

Sarisen82: Det är en väldigt fin klänning. Själv sitter jag och funderar mellan fyra olika modeller från Alfred Angelo. Jag tycker att alla fyra skulle vara så perfekta så just nu vet jag inte vilken av dem det blir.

• aikidoaasa

Det blir svårt för oss att ha en 50-50 lista för våra gäster... det är så många av dem som är bådas våra vänner. I kyrkan får de se till att placera sig så att det blir någorlunda jämt.

åhh... jag längtar verkligen till nästa sommar! Det är så mörkt och grått ute just nu!

• aikidoaasa

Idag mår jag verkligen skit!
    Fick veta att våran perfekta lokal som vi planerat att ha festen i inte kan ta emot oss nästa sommar.
    Det var för att jag blev orolig över bokningsbekräftelsen som aldrig kom som jag lyckades få kontakt med dem som jag fick veta att de ska flytta för att de inte har råd med hyran längre...

Hur hittar man något nytt ställe när det inte är mycket tid kvar och något som är bättre än perfekt? Det känns inte kul att behöva ta något ställe som vi ratade förut bara för att det är ledig.

Vi vill inte behöva skjuta upp brölloppet så snälla inga sådana kommentarer.

Behöver mest lite tröst. Hoppas att allt känns bättre om några dagar...

• aikidoaasa

Idag känns det bättre. Jag har kunnat sitta och titta på ett antal olika lokaler av olika slag som finns runt (södra delen) av stockholm.
    Förhoppningsvis så hittar vi vår lokal snart.

Visste ni förresten av det är 7 månader... en vecka och 4 dagar kvar till vår stora dag!

• aikidoaasa

Vi var idag och tittade på en av de lokalerna som vi kan tänka oss att ha festen i. Den ligger 20 minuters bilfärd bort från kyrkan så det är inte alls fasligt långt.
    Den ligger vid vattnet och har en så fin utsikt, och detta utan att vara inredd i skärgårds stuk som de flesta andra lokaler är (Varken jag eller sambon känner att det som klassas som skärgårds dekorationer känns särkilt snyggt så det är kul att slippa det men ändå vara vid vattnet.)

• aikidoaasa

Nu är vi på banan igen!
    Bokade och betalade handpenningen på den nya festlokalen så jag känner mig nöjd.

Det är "bara" 6 månader, 1 vecka och 4 dagar kvar till vår dag!
  • aikidoaasa

Har ni alla gått i ide eller?
    Det är helt dött just nu i den här tråden. Det borde det inte vara då det är nu som vi faktiskt börjar ha saker och ting att göra!
    Lite av de sakerna som vi tänkt oss göra nu under januari månad (med start nu) är att...
    * Bestämma toastmastrar/madamer.
    * Beställa min brudklänning. Märket är spikat, men väljer fortfarande mellan två olika modeller. Den listan går hela tiden ner så snart har jag väl bestämt mig. Det som är problemet är att jag kan se mig själv i bägge klänningarna. Båda känns som "jag".
    * Boka smekamånaden.
    * Hitta fina smycken åt mig. Sambon fick jätte fina manchettknappar i julklapp.
    * Börja leka lite med festprogrammen.

Vad har ni andra för er just nu?

• aikidoaasa
    LyckligTjej skrev 2009-12-27 23:54:34 följande:
    Måste erkänna att vi legat lite på latsidan inför jul Men nu är den över och nu kör vi igång med planeringen igen.Vi ska också ta och fråga dem toastmasters som vi tänkte ut nu i januari, sen ska vi iväg och kolla kläder till min karl.Ringar ska vi också kika på, ska även beställa nya förlovningsringar i samma veva Sitter och funderar på vad man ska gravera in i vigselringen? Festprogrammen har jag suttit rätt så mycket med så dem känns ganska färdiga, tänkte dock lämna en sida eller två tomma om våra toastmaster vill hitta på nåt.Våra save the date kort är skickade och nu vet allt nära och kära om att vi ska gifta oss till sommaren Såååå Kul!!!!Vilket märke äre på klänningarna som du funderar över? Själv har jag valt en Nixa... blev en sån efter att ha provat ett 10-tal klänningar

Jag kan förstå att det blev en del vilande över julen... fast jag tog och förenade nytta med nöje.

I våra ringar tänkte vi gravera in något i stil med "Din för evigt 100703" om det inte blir för långt. Jag har så otroligt små fingrar så texten kan inte vara för stor/lång.

Vi passade på att skicka save the date i alla julkorten som vi skickade. Måste tyvär säga att en del blev lite förvirrade och undrade om det var inbjudan även om det stod att en ordentlig inbjudan kommer senare... lol.

Märket som jag siktat in mig på är Alfred Angelo och deras färgklänningar. Jag vill inte ha en helt vit klänning utan med lite färg (petrol) i dem. Det är en av de färger som vi har i temat så det passar så bra.

Hur många sidor är det som ni har i era festprogram Lyckligatjejen?
  • aikidoaasa

Jag har suttit och börjat "finurla" lite på våra festhäften. De är redan uppe i 18 sidor. Det lär bli fler men ska försöka att inte ta in för mycket mer.

Vi köpte våra förlovningsringar på Guldfynd. De är verkligen jätte fina, men jag kan inte påstå att jag gillade någon av deras bröllopsringar så de får jag hitta någon annan stans.

Dina servettringar låter jätte fina Lycklig Tjej. Jag funderar fortfarande på om jag ska göra våra, men vet inte ännu hur festlokalen har med sådana saker. Jag får veta det lite senare när vi har ett planeringsmöte med dem lite senare i Januari.

Vi hade tänkt skicka ut alla inbjudningar någon gång i mars för att det inte skall bli för sent eller för tidigt. Då kändes bra för oss. Jag tror jag ska börja skapa dem idag om jag får någon tid över.
  • aikidoaasa

I vårat festhäfte har vi:
    En första sida med våra namn och datum.
    En info sida om lite om festen (ex mat för allergiker etc)
    Två sidor om "viktiga personer på festen" där brudföljet är med och får en kort presentation och en rolig bild. 2 sidor.
    2 sidor ordningsregler den komiska varianten.
    Bröllopsparets historik från födsel och framåt.
    Bordsplacerings sida. - ej gjord ännu
    X sidor om övriga gäster.
    En sida var från svensexa och möhippa - ej gjord ännu.
    2 sidor kärleksfulla citat
    Kärleksskämt 2 sidor.
    Bröllopsbingo
    Dirty mind game 2 sidor. Där finns det ett fråge spel med frågor som
    "Var är jag?
    * Jag är väldigt våt.
    * Jag luktar fisk.
    * Män gillar att kasta sig i mig."
    Svar: Havet

Sedan har jag inget mer just nu, men det kommer nog säkert fler.

• aikidoaasa

Visst LyckligTjej. Det är bara att sno på.

Vi har Menykort utanför festhäftet då jag tycker om att pyssla massor.

• aikidoaasa

Mmm...
    Jag har börjat kolla runt lite på vilken meny som vi ska ha till festen. Man blir alldeles hungrig av att sitta och läsa alla menyförslag.
    Vi har inte bestämt oss ännu så vi vet inte vad det kommer att bli.

• aikidoaasa
    AndréaK skrev 2010-01-09 22:06:11 följande:
    Behöver inspiration till festhäftena....hur har ni gjort med omslaget? i hårdare papp?
    Vi tänkte använda samma papper som vi använder till inbjudningskorten och de andra sakerna. Men innehålls pappret får vara vanligt vitt papper. Vi tänkte också se till att utsidan dekoreras på samma sätt som de övriga trycksakerna bara för att vara enhetliga.
  • aikidoaasa

AndréaK: vi köpte vårt på Panduro då de hade just det som vi ville ha där.

Nu har vi bokat vårt planeringsmöte med gården som vi ska vår fest på. Meny förslag och andra sådana saker har vi också tagit fram förslag på. Det känns verkligen bra att känna att allt rullar på.

• aikidoaasa

Nejmen vadlite vi skriver här inne tjejer och förhoppningsvis killar också!

Uppdate: Jag har beställt min klänning från affären nu så jag går och längtar tills att den ska komma.

Menyn är typ helt fastslagen och vi har haft ett planeringsmöte med festlokalen. (även om jag inte är 100% nöjd, men det får jag väl leva med om jag inte skall förvandlas till en tokig bridezilla. )

Hur går det för er andra?

• aikidoaasa

Vår meny kommer typ att vara följande:

Galia melon med kräftstjärtar och en sallad till.
    Fläskfilé med grönsaker och anya potatis.
    Champage sorbet och citron sorbet med bär.

sedan tårta och kaffe.

Igår var jag jätte glad, lyckades hitta ett jätte fint paraply som vi ska ha under vår dag. Och för mycket mindre pris än vad jag trodde först att vi skulle få betala.

Någon mer som har saker som händer?

Svar på tråden 3/7 del 2