Inlägg från: LyckligTjej |Visa alla inlägg
  • LyckligTjej

3/7 del 2

Hej på er!

Har haft en paus från planeringen och har lite att läsa ikapp ser jag Hur går det för alla med planeringen, hur långt har ni kommit?
    Jag har idag skickat ut julkorten + våra save the date kort så om ett par dagar så vet ALLA om vår hemlighet
    Känns småpirrigt... men väldigt kul att äntligen få berätta för alla
    Börjar få lite panik över att det är mindre än sju månader kvar och sååå mycket kvar att göra. Men vi tänkte ta en paus nu under jul och nyår å sen köra igång för fulla muggar igen
    Vi måste b.la kolla in lokalen, måtta borden, kolla upp vart man kan hyra porslin osv... vill inte ha dem här klassiska skolmatsalsporslinet på bröllopsmiddagen som jag vet finns i lokalen som vi ska hyra... Huva!!!
    Sen i februari ska jag iväg och ta mått till min klänning
    Tror att mina bridezilla nerver börjar smyga fram

• LyckligTjej

Måste erkänna att vi legat lite på latsidan inför jul
    Men nu är den över och nu kör vi igång med planeringen igen.
    Vi ska också ta och fråga dem toastmasters som vi tänkte ut nu i januari, sen ska vi iväg och kolla kläder till min karl.
    Ringar ska vi också kika på, ska även beställa nya förlovningsringar i samma veva
    Sitter och funderar på vad man ska gravera in i vigselringen?

Festprogrammen har jag suttit rätt så mycket med så dem känns ganska färdiga, tänkte dock lämna en sida eller två tomma om våra toastmaster vill hitta på nåt.

Våra save the date kort är skickade och nu vet allt nära och kära om att vi ska gifta oss till sommaren Såååå Kul!!!!

Vilket märke äre på klänningarna som du funderar över? Själv har jag valt en Nixa... blev en sån efter att ha provat
    ett 10-tal klänningar

aikidoaasa skrev 2009-12-27 21:20:57 följande:
    Har ni alla gått i ide eller? Det är helt dött just nu i den här tråden. Det borde det inte vara då det är nu som vi faktiskt börjar ha saker och ting att göra! Lite av de sakerna som vi tänkt oss göra nu under januari månad (med start nu) är att...* Bestämma toastmastrar/madamer.* Beställa min brudklänning. Märket är spikat, men väljer fortfarande mellan två olika modeller. Den listan går hela tiden ner så snart har jag väl bestämt mig. Det som är problemet är att jag kan se mig själv i bägge klänningarna. Båda känns som "jag". * Boka smekamånaden.* Hitta fina smycken åt mig. Sambon fick jätte fina manchettknappar i julklapp.* Börja leka lite med festprogrammen.Vad har ni andra för er just nu?
  • LyckligTjej

Som det ser ut nu så har vi 8 sidor i vårt festprogram,
    inklusive 2 tomma sidor där våra toastmasters får hitta på nåt om dem vill, annars så fyller jag dem med nåt.. vet dock inte vad??? Ska ni göra era själv eller överlåter ni hela festprogrammet till era toastmasters?

Jag vill ha From my soulmate, eller bara my soulmate ingraverat i min vigselring. har inte heller så stora fingrar så det är frågan om det första får plats
    Jag va in på guldfynd förra veckan och kollade på både förlovningsringar o vigselringar. Våra förlovningsringar är så slitna så vi tänkte köpa nya såna också, hittade ett par förslovningsringar i vitt o rött guld som va jättefina
    Vigselring så har jag hittat en scharlins, solvind. Såå fin!

Igår satt jag och pysslade ihop servetteringar
    Använde mig av elastiskt tråd och pärlor i lila turkost o vitt, blev faktiskt mkt fint
    Har gjort 45st så 45st återstår att göra om nu alla vuxna o barn kommer?

Nu funderar vi att skicka ut inbjudningskorten lagomt till alla hjärtans dag, äre för tidigt kanske, med tanke på att dem nyligen fått sina save the date????

aikidoaasa skrev 2009-12-28 00:09:25 följande:
    Jag kan förstå att det blev en del vilande över julen... fast jag tog och förenade nytta med nöje. I våra ringar tänkte vi gravera in något i stil med "Din för evigt 100703" om det inte blir för långt. Jag har så otroligt små fingrar så texten kan inte vara för stor/lång.Vi passade på att skicka save the date i alla julkorten som vi skickade. Måste tyvär säga att en del blev lite förvirrade och undrade om det var inbjudan även om det stod att en ordentlig inbjudan kommer senare... lol.Märket som jag siktat in mig på är Alfred Angelo och deras färgklänningar. Jag vill inte ha en helt vit klänning utan med lite färg (petrol) i dem. Det är en av de färger som vi har i temat så det passar så bra. Hur många sidor är det som ni har i era festprogram Lyckligatjejen?
  • LyckligTjej

Oj va du är duktig som fått till 18sidor, va har du hittat på för kul i erat festprogram?

Jag håller med dig om att Guldfynd hade dåligt med vigselringar, fanns inget som föll mig direkt i smaken heller.
    Så det blir att kolla andra guldsmedsaffärer eller beställa på nätet, kan tips om www.jempgukd.se dem har ganska mycket fint och bra priser också. Såg att jag skrev fel om min ring, den heter Norrsken, antingen Nimbus eller Solvind.. båda är jättefina. Dör finns även förlovningsringarna som jag hittade på Guldfynd, och till mkt bättre pris

aikidoaasa skrev 2010-01-03 11:42:36 följande:
    Jag har suttit och börjat "finurla" lite på våra festhäften. De är redan uppe i 18 sidor. Det lär bli fler men ska försöka att inte ta in för mycket mer.Vi köpte våra förlovningsringar på Guldfynd. De är verkligen jätte fina, men jag kan inte påstå att jag gillade någon av deras bröllopsringar så de får jag hitta någon annan stans.Dina servettringar låter jätte fina Lycklig Tjej. Jag funderar fortfarande på om jag ska göra våra, men vet inte ännu hur festlokalen har med sådana saker. Jag får veta det lite senare när vi har ett planeringsmöte med dem lite senare i Januari.Vi hade tänkt skicka ut alla inbjudningar någon gång i mars för att det inte skall bli för sent eller för tidigt. Då kändes bra för oss. Jag tror jag ska börja skapa dem idag om jag får någon tid över.
  • LyckligTjej

Åh va mycket bra du hittat på
    Är det ok om jag snor det med möhippa o svensexa av dig?

Det här har vi i vårat:
    *Välkomsttext
    *Bröllopsbingo/bordsbingo- en nära vän ordnar vinster vet dock inte vad bara att det har med oss att göra, rolig idé
    *Roliga kärlekscitat från barn
    *Tv-tablå
    *Ordningsregler
    *Sånger
    *Lite info om bruden och brudgummen
    *Meny
    *Slutord
    *2 tomma sidor till våra toastmasters

Tänkte även försöka göra ett korsord nån dag framöver, ska visst finna sidor där man kan göra det.

aikidoaasa skrev 2010-01-03 16:10:51 följande:
    I vårat festhäfte har vi:En första sida med våra namn och datum.En info sida om lite om festen (ex mat för allergiker etc)Två sidor om "viktiga personer på festen" där brudföljet är med och får en kort presentation och en rolig bild. 2 sidor.2 sidor ordningsregler den komiska varianten.Bröllopsparets historik från födsel och framåt.Bordsplacerings sida. - ej gjord ännuX sidor om övriga gäster.En sida var från svensexa och möhippa - ej gjord ännu. 2 sidor kärleksfulla citatKärleksskämt 2 sidor.BröllopsbingoDirty mind game 2 sidor. Där finns det ett fråge spel med frågor som "Var är jag?* Jag är väldigt våt.* Jag luktar fisk.* Män gillar att kasta sig i mig."Svar: HavetSedan har jag inget mer just nu, men det kommer nog säkert fler.
  • LyckligTjej

Tack Tack!!! Jag har också funderat på att göra menykort som står på borden, det är ju som sagt så kul att pyssla.. vi får se hur vi gör, men just nu finns den i festprogrammet

aikidoaasa skrev 2010-01-03 22:47:44 följande:
    Visst LyckligTjej. Det är bara att sno på. Vi har Menykort utanför festhäftet då jag tycker om att pyssla massor.
  • LyckligTjej

Ni som ska beställa era klänningar från Kina, vart beställer ni ifrån??? Har suttit och kikat på olika sidor och hittat 2st som jag gillar, nu återstår det att välja vilken klänning man ska ha
    En sida som jag hittat är Landy Bridal och har surfat runt här på BT och dem verkar seriösa och rätt så snabba med leveranserna. Har kontaktat dem idag
    Min fundering va b.la om man hinner få klänningen om man beställer i mars/april.
    Vilken tycker ni är finast, bilder finns i galleriet
    Säg va ni tycker, har så svårt att välja!!!

• LyckligTjej

Tack för din åsikt
    Ja visst är den underbar men jag funderar ändå på att fråga om dem i så fall kan göra den rak istället för hjärtformad
    fast jag vet inte hur jag ska formulera det så dem förstår men men det kommer väl den dagen jag beställer
    Det är en fundering jag har i alla fall.

Det här med inbjudan är svårt, jag har beställt färdiga kort från Calligraphen. Men googla, det finns många sidor där man kan får inspiration Annars så tycker jag det som en jättebra idé du har, blir ju väldigt personligt!
    Jag tänkte pyssla lite med skalen till festprogrammen,
    fick vårens katalog från panduro häromdagen så nu vill man sätta igång!!!
    Va mysigt det låter med grillfest!!! Blir nog jättebra

Mrs Opp skrev 2010-01-15 11:36:08 följande:

Lycklig tjej: Jag tycker klänning nummer 1 är fantastisk med volangerna i kjolen och sweetheart-urringningen. Nog måste du hinna få klänningen om du beställer i mars? Jag har dock ingen egen erfarenhet av att beställa från Kina.Vi skall börja med inbjudningarna i nästa vecka, men jag känner mig lite vilse. Vi har tänkt att göra enkla, vykortsliknande kort med ett collage av bilder på framsidan, lite likt en "inspiration board". Vet dock inte riktigt var jag skall börja, vilka bilder jag skall använda eller ens om det är en bra idé. Vi har ett enkelt bröllop med grillfest efter och vill därför att denna inbjudningarna skall ge samma känsla.
Svar på tråden 3/7 del 2