• aikidoaasa

3/7 del 2

Den förra tråden stängdes innan vi hann snacka klart om alla våra planer.
    Vi som hänger kvar sedan den förra tråden är:
    LyckligTjej
    Sarisen82
    wiicky
    avtryck
    jessie81
    AndréaK
    julibrud10
    Korallbruden
    Krystal
    h and a 2010
    NightElf
    Mrs Opp
    linarask
    AnnaMartin
    aikidoaasa

Förhoppningsvis så har jag inte glömt någon. Nyinkomna brudpar som tänker planera in sin bröllopsdag denna dag är hjärtligt välkommna!

Den 9/11 är det 7 månader, 3 veckor och 3 dagara kvar till vår dag!

• Svar på tråden 3/7 del 2
  • Mrs Opp

Efter korten så kommer nog vi att kolla på ringar samt min mans klädsel. Vi behöver också boka övernattning för bröllopsnatten till oss samt fundera på vad vi skall göra med bröllopsresa.

Lycka till med klänningsletandet! Vad gör ni efter jul?

Jag satsar också på att komma i bättre form innan sommaren. Behöver egentligen inte gå ner i vikt men jag skulle vilja bli lite mer vältränad och tappa några cm runt midjan och höfterna. Hur tränar du/ni?

• Korallbruden

Här blir det en blandning mellan pass, häst och dans Har lyckats med god choklad, vin, ostar och annat likvärdigt samt mycket lite träning att öka på 10kg... hmmm... 3kg är borttagna och det börjar hända saker med kroppen så jag kör vidare...

• Mrs Opp

Bra jobbat! Låter som du är på riktigt god väg.

Fast jag måste säga att just choklad, vin och ostar låter som ett oerhört trevligt sätt att gå upp i vikt på.

Jag försöker komma ut och springa tre gånger i veckan samt kör ett litet styrkepass hemma. Använder Wii fit också, men det är ju mest skoj, inte så jobbigt. Tror att jag måste lägga till någon mer seriös träning som pass men orkar ärligt talat inte just nu. Det får bli nyårslöfte istället.

• Korallbruden

Vi har renoverat Mr Korall´s lgh och sedan totalrenoverade vi om huset så vi hade inte tillgång till eget kök.... så det blev en del hämt mat också inte så bra...

Det ser ju ut som du kämpar på bra med träning du också

• AndréaK

Mrs Opp skrev 2009-12-03 10:52:34 följande:
    [citat]
    7 månader kvar idag! Jippii! Snart är vi där. AndréaK: Jag förstår vad du menar. Här hemma tar vi en paus i planeringen över julhelgen. Själv känner jag att jag får mer inspiration och energi av att göra juliga saker just nu. Börjar redan se fram emot att ta tag i inbjudningarna i januari.
    Ja det står nästan helt stilla nu under julen...har dock valt ut ring och börjat kolla efter trubadur till festen...=) klänning tänkte jag vänta med...mitt hopp är att slimma till lite innan bröllopet. Har dock endast kommit igång med simning ngn dag i veckan...

• AndréaK

Men åh vad min dator bråkar med mig....åh så snyggt med citatet....haha

• LyckligTjej

Hej på er!

Har haft en paus från planeringen och har lite att läsa ikapp ser jag Hur går det för alla med planeringen, hur långt har ni kommit?
    Jag har idag skickat ut julkorten + våra save the date kort så om ett par dagar så vet ALLA om vår hemlighet
    Känns småpirrigt... men väldigt kul att äntligen få berätta för alla
    Börjar få lite panik över att det är mindre än sju månader kvar och sååå mycket kvar att göra. Men vi tänkte ta en paus nu under jul och nyår å sen köra igång för fulla muggar igen
    Vi måste b.la kolla in lokalen, måtta borden, kolla upp vart man kan hyra porslin osv... vill inte ha dem här klassiska skolmatsalsporslinet på bröllopsmiddagen som jag vet finns i lokalen som vi ska hyra... Huva!!!
    Sen i februari ska jag iväg och ta mått till min klänning
    Tror att mina bridezilla nerver börjar smyga fram

• Mrs Opp

Hejsan tjejer! Verkar som vi alla tänkte ta lite paus under jul och nyår. Låter vettigt tycker jag, inga bridzillor så långt ögat når!

Idag är jag så glad att jag håller på att spricka! Vi har blivit utvalda som finalister i en tävling där första priset är en bröllopsfotografering! Det är bara tre finalister så jag hoppas att vi har en hyfsad chans.

Vet inte om det räknas som reklam men om ni är nyfikna på oss, tävlingen och vår historia gå in på:
    lonnbackafotograferna.se/page.php
    (vi är brudpar A)

• FiaLottaoälsklingen

hej!
    hoppar gärna in i tråden, älsklingen och jag gifter oss också den 3/7 nästa sommar! Klänningen är inhandlad men på ändring hos sömmerskan och stämplar till inbjudningskorten inköpta, får se om jag hinner göra några testkort i julhelgen.

Försöker träna så kroppen blir lite mer stark, speciellt mage/rygg genom spinning och core.

Ha de bra allihop!

• aikidoaasa

Nu är vi på banan igen!
    Bokade och betalade handpenningen på den nya festlokalen så jag känner mig nöjd.

Det är "bara" 6 månader, 1 vecka och 4 dagar kvar till vår dag!
Svar på tråden 3/7 del 2