Inlägg från: Mrs Opp |Visa alla inlägg
  • Mrs Opp

3/7 del 2

Nu hittade jag den här tråden. Tack aikidoaasa för att du startade en ny.

Låter som underbara resor båda två. Jag har aldrig varit i Mexico eller på Jamaica och det skulle vara underbart att få se dessa ställen. Lova mig att ni dyker/snorklar åtminstone en dag i dessa underbara vatten!

För oss blir det nog endast mys i sommarstugan som "bröllopsresa" direkt efter bröllopet och sedan en resa till USA över jul/nyår nästa år. Vi har dock börjat fundera på om vi skall åka på en weekendresa direkt efter bröllopet för att komma iväg. Vi får se vad det blir.

• Mrs Opp

Korallbruden: Vi gjorde tre listor. Den första innehöll dem som man absolut aldrig skulle vilja gifta sig utan, den andra de som man väldigt gärna vill ha där och den tredje de som som man "bara" vill ha där. Vi skall ha ett bröllop på max 40 personer så det slutade med lista 1 och lista 2, men ingen från lista 3. Tufft, men kändes bra när beslutet väl var taget.

Sarisen82: Jättefin klänning! Jag har också en Lillyklänning men en kort modell (finns i mitt galleri). Jag hittade min på rea efter sommaren, annars skulle jag nog ha väntat till efter jul med att köpa en klänning, så känn inte stress!

• Mrs Opp

Vi har inte delat 50/50. Vi har bara familj och släkt på själva bröllopsfesten och min släkt är mycket större än min sambos. Vi tyckte inte att det blev rättvist att säga till mina kusiner att de inte får komma bara för att jag har fler. Så vi slutar på 14 inbjudna på hans sida och 24 från min. Vi kommer att ha en fest för våra vänner i Göteborg senare och då kommer nog fördelningen att vara tvärtom.

Om du vill att det skall vara mer jämn fördelning i kyrkan kan ju vännerna egentligen sitta på "din" sida också. Jag har varit på flera bröllop där familj och släkt satt enligt sidor medan vännerna satt uppblandat.

• Mrs Opp

7 månader kvar idag! Jippii! Snart är vi där.

AndréaK: Jag förstår vad du menar. Här hemma tar vi en paus i planeringen över julhelgen. Själv känner jag att jag får mer inspiration och energi av att göra juliga saker just nu. Börjar redan se fram emot att ta tag i inbjudningarna i januari.

aikidoaasa: Vad kul att ni hittat en bra lokal! Den låter super. 20 minuter tycker jag inte är något att tala om alls. de flesta bröllop som jag varit på har haft ungefär det avståndet mellan kyrka och festlokal och det har aldrig känts långt.

• Mrs Opp

Efter korten så kommer nog vi att kolla på ringar samt min mans klädsel. Vi behöver också boka övernattning för bröllopsnatten till oss samt fundera på vad vi skall göra med bröllopsresa.

Lycka till med klänningsletandet! Vad gör ni efter jul?

Jag satsar också på att komma i bättre form innan sommaren. Behöver egentligen inte gå ner i vikt men jag skulle vilja bli lite mer vältränad och tappa några cm runt midjan och höfterna. Hur tränar du/ni?

• Mrs Opp

Bra jobbat! Låter som du är på riktigt god väg.

Fast jag måste säga att just choklad, vin och ostar låter som ett oerhört trevligt sätt att gå upp i vikt på.

Jag försöker komma ut och springa tre gånger i veckan samt kör ett litet styrkepass hemma. Använder Wii fit också, men det är ju mest skoj, inte så jobbigt. Tror att jag måste lägga till någon mer seriös träning som pass men orkar ärligt talat inte just nu. Det får bli nyårslöfte istället.

• Mrs Opp

Hejsan tjejer! Verkar som vi alla tänkte ta lite paus under jul och nyår. Låter vettigt tycker jag, inga bridzillor så långt ögat når!

Idag är jag så glad att jag håller på att spricka! Vi har blivit utvalda som finalister i en tävling där första priset är en bröllopsfotografering! Det är bara tre finalister så jag hoppas att vi har en hyfsad chans.

Vet inte om det räknas som reklam men om ni är nyfikna på oss, tävlingen och vår historia gå in på:
    lonnbackafotograferna.se/page.php
    (vi är brudpar A)

• Mrs Opp

Ett halvår kvar! Whoho!

Idag är det dessutom ett år sedan vi förlovade oss. Tyvärr firar jag det genom att plugga på biblioteket. (och surfa på BT...)

På bröllopsfronten, intet nytt. Vi har bara slappat och umgåtts med familjen under jul och nyår. Nu pluggar jag för fullt till två tentor i nästa vecka. Efter det sätter vi mer fart och då kommer jag nog att skriva mer här också.

Vi kommer också att skicka ut inbjudningarna i februari, vi skickade inga save the dates, så vi vill vara ute i god tid. Fast med vår lilla gästlista på 40 personer som bara är familj och närmaste släkten vet ju alla om det ändå.

• Mrs Opp

Lycklig tjej: Jag tycker klänning nummer 1 är fantastisk med volangerna i kjolen och sweetheart-urringningen. Nog måste du hinna få klänningen om du beställer i mars? Jag har dock ingen egen erfarenhet av att beställa från Kina.

Vi skall börja med inbjudningarna i nästa vecka, men jag känner mig lite vilse. Vi har tänkt att göra enkla, vykortsliknande kort med ett collage av bilder på framsidan, lite likt en "inspiration board". Vet dock inte riktigt var jag skall börja, vilka bilder jag skall använda eller ens om det är en bra idé. Vi har ett enkelt bröllop med grillfest efter och vill därför att denna inbjudningarna skall ge samma känsla.

Svar på tråden 3/7 del 2