Vart ska ni åka på smekmånad?
Vart ska ni åka på smekmånad? Själv så ska vi åka till nån ö i Västindien men vi har inte bestämt vilken än...Några tips?
Vart ska ni åka på smekmånad? Själv så ska vi åka till nån ö i Västindien men vi har inte bestämt vilken än...Några tips?
Vi ska till Australien, Nya Zeeland och någon söderhavsö typ Fiji, cocköarna eller nåt. beräknar att vara borta ca 5 veckor, kostnad på ca 100000 kr.
Vi har bokat flygresa till Bali till juli 2010. Vi reser 3 dgr efter bröllopet och är borta 2 veckor Flyget gick bara på totalt 16 000:- sek inkl skatter och försäkring m.m
Fårävvör: Vi har inte bestämt riktigt var på mauritius än, kollar på lite olika ställen. Vi ska åka i Juni tänkte vi. Vädret skulle ligga på mellan 25 - 33 året runt men regn mellan december till mars. Ja det känns verkligen som ett drömresemål så längtar massor. Vart var det ni skulle?
Hej
Eftersom vi letar hus har vi fått lägga 70 000 kr resan på hyllan för den här gången.. (Har rest mycket tidigare)
Har hittat en jättemysig vingård strax utanför florens där vi ska vara kära, gå på picnic, dricka vin och må gott..
Flyg + boende = 14 000 för två
En bra kompromiss tyckte vi!
Vi ska resa runt på västkusten i USA under fem veckor. De första två veckorna spenderas med min släkt och resterande veckor är bara för oss. Vi är dessutom borta när jag fyller 30 år så det ska vi fira med galna dagar i Las Vegas.
då vi har två rätt små barn så vill vi inte vara borta från dem någon längre period, samtidigt så vill vi få till en riktig bröllopsresa. Så det blir en weekendresa till Prag eller Paris. Förmodligen Prag då ingen av oss varit där tidigare
Vi har ett tag kvar tills vi ska gifta oss (maj 2011) så vi har inte funderat mer än att just Mauritius låter riktigt gött! Därför var jag lite nyfiken på om du hade mer koll än vad vi har . Jag var lite osäker på vädret men maj-juni verkar ju funka bra då!
Vi ska gifta oss i början av juli men ska vänta med bröllopsresan till vintern och då åka till Australien för att hälsa på min bror och hans flickvän...
Vi ska inte be om några presenter (grejer till hemmet köper vi hellre själva...) utan bidrag till vår resa. Då kan det ju bli lite lyxigare än om vi själva hade behövt spara ihop hela summan.
I Italien där min m2b är ifrån är detta väldigt vanligt, man kan sätta upp en "önskelista" på en resebyrå och sen får gästerna bidra. Jag har inte sett något sånt i Sverige. Vet ni om det finns? Det känns ju lite roligare än att bara starta ett konto och be folk sätta in pengar...
En av mina vänner önskade sig presentkort på en specifik resebyrå när de gifte sig. Så det är ju ett sätt att lösa det på. Men det kanske blir svårt om tex släkt i italien ska köpa presentkort om resebyrån endast finns i sverige...
Va på bröllop i januari där brudparet önskade sig presentkort på ticket där alla olika resebolag är inräknade vilket gjorde det lättare för dom att välja resa när dom väl skulle göra det.
Vi ska gifta oss juli 2010 och ska precis som dom önska oss presentkort på ticket