• Meii

Vart ska ni åka på smekmånad?

Vart ska ni åka på smekmånad? Själv så ska vi åka till nån ö i Västindien men vi har inte bestämt vilken än...Några tips?

• Svar på tråden Vart ska ni åka på smekmånad?
  • scimmietta

Ja, vi ska försöka klura ut vad som är smidigast iom att vi har vänner som kommer från väldigt många olika delar av världen... Men tack för tipsen tjejer!! Det är något jag definitivt ska ha i åtanke!

• Steinhammersfru

lillalyckan skrev 2009-11-12 07:17:32 följande:

Lite så tänkte vi också först, vi var inne på New York-LA-Vegas-Hawaii. Och göra en riktig långresa av det. Men vi har inte bestämt oss än. Blir nog iaf LA och det  blir garanterat Las Vegas. Mest jag som vill till Hawaii också... Hur är vädret där på vintern? Nån som vet?
    Hej såg att du frågade om vädret på Hawaii på vintern "lillalyckan". Jag har bott på Hawaii i fyra år och det är fint väder året om på Hawaii. Lite svalare på vinterhalvåret, det kallaste jag upplevde där var 19 grader. Men det är runt 25-30 grader vanligtvis. Lite blåsigare på vintern än sommarhalvåret

Hawaii har väldigt behagligt klimat. Inte för fuktigt, inte för varmt och oftast sköna "trade winds" som svalkar. Kan verkligen rekommendera det!

Dock bör ni bestämma vilken ö ni ska åka till om ni ska dit. Hawaii är en ögrupp, med 8 stora öar samt ett gäng mindre. Det finns bla Oahu (där Honolulu ligger och är "huvudön"), Maui, Kauai, Molokai och Hawaii (yngsta och största ön, som fortfarande växer pga två aktiva vulkaner).

Har du mer frågor om Hawaii så får du gärna skriva till mig.
  • lillalyckan
    Steinhammersfru skrev 2009-11-14 23:35:41 följande:
    lillalyckan skrev 2009-11-12 07:17:32 följande:Hej såg att du frågade om vädret på Hawaii på vintern "lillalyckan". Jag har bott på Hawaii i fyra år och det är fint väder året om på Hawaii. Lite svalare på vinterhalvåret, det kallaste jag upplevde där var 19 grader. Men det är runt 25-30 grader vanligtvis. Lite blåsigare på vintern än sommarhalvåretHawaii har väldigt behagligt klimat. Inte för fuktigt, inte för varmt och oftast sköna "trade winds" som svalkar. Kan verkligen rekommendera det!Dock bör ni bestämma vilken ö ni ska åka till om ni ska dit. Hawaii är en ögrupp, med 8 stora öar samt ett gäng mindre. Det finns bla Oahu (där Honolulu ligger och är "huvudön"), Maui, Kauai, Molokai och Hawaii (yngsta och största ön, som fortfarande växer pga två aktiva vulkaner).Har du mer frågor om Hawaii så får du gärna skriva till mig.
    Åh! Toppensvar Verkar som att jag fick ge mig den här gången, det blir bara två stopp i USA på den här resan tyvärr. Men om jag får som jag vill så är vi snart i Hawaii! Och då kommer jag garanterat att höra av mig
  • Waldekranz

Fårävöar: "Vi har ett tag kvar tills vi ska gifta oss (maj 2011) så vi har inte funderat mer än att just Mauritius låter riktigt gött! Därför var jag lite nyfiken på om du hade mer koll än vad vi har . Jag var lite osäker på vädret men maj-juni verkar ju funka bra då! "

Som jag förstår det är det typ perfekt väder året runt förutom just under monsunperioden.

• Strixx

Vi gifter oss till sommaren och vi är bägge studenter så har en rätt liten budget så blir 1v i Paris men vi kommer nog ha det bra, vi har bägge viljat åka till Paris under en lång tid.

• Millanita
    Casmel skrev 2009-11-14 19:42:39 följande:
    Va på bröllop i januari där brudparet önskade sig presentkort på ticket där alla olika resebolag är inräknade vilket gjorde det lättare för dom att välja resa när dom väl skulle göra det. Vi ska gifta oss juli 2010 och ska precis som dom önska oss presentkort på ticket
    Bra idé, fast det är ju svårt om man vill åka på en b-resa direkt efter bröllopet. Vi kommer enbart önska oss bidrag till resan. Är ju bra att ha lite pengar över även til livet efter bröllopet he he
  • fruMe

Wiii! Nu har vi bokat resan! Vi åker 2 dgar efter vigseln. Åker till Miami och ska sedan på en kryssning till Bermuda & Bahamas och sedan tillbaka till Florida för besök på Magic kingdom och sea world! Vi ska vara borta 17 dagar och med på resan följer våra 2 underbara barn!!!!!

• Plutten2010

Vad härligt! Det låter underbart! =)

fruMe skrev 2009-12-10 20:30:45 följande:
    Wiii! Nu har vi bokat resan! Vi åker 2 dgar efter vigseln. Åker till Miami och ska sedan på en kryssning till Bermuda & Bahamas och sedan tillbaka till Florida för besök på Magic kingdom och sea world! Vi ska vara borta 17 dagar och med på resan följer våra 2 underbara barn!!!!!
  • Snufflan

Vi bokade resan idag och den 20 januari åker vi till thailand, få se om jag kan stava rätt till området kao lahk, ett hel mysigt hotell vid stranden. Längtar så otroligt.

• miaik

Vi gifter oss i Thailand i sommar, så det blir vår bröllopsresa också. Är där en månad, bor i Phuket men gifter oss på Koh Lanta, sen blir det kanske en bröllopsresa i bröllopsresan, en weekend i Bangkok :)

Svar på tråden Vart ska ni åka på smekmånad?