Strulig partner till gäst
Jag och min sambo har inte riktigt börjat planera för bröllop än, men vi diskuterar mycket omkring det då det är något som är lika viktigt och lika stort för honom...
Min sambo har stor familj och många syskon och några av dem är mycket äldre och har redan fått barnbarn. Han har alltså syskonbarn som är i vår ålder och som i sin tur hunnit få barn.
Problemet är ett av dessa syskonbarn, eller snarare hennes sambo och som är far till hennes barn. Han är stor, snackar lite för mycket, dricker gärna lite (mycket) för mycket, har tvivelaktiga hobbys (dvs har ett kriminellt förflutet som vi inte tror han lämnat helt). Han passar verkligen inte in i det övriga sällskapet alls, och min sambo tycker också att han är ett problem, åtminstone när han druckit.
Vi vill inte ha ett alkoholfritt bröllop för hans skull då alla andra kan hantera det utan problem. Tror inte heller det hjälper att prata med honom. För honom är det inte fest utan alldeles för mkt öl, och jag tror inte det påverkar honom särskilt att ha barnen med.
Vi vill ha ett bröllop för familjen, och jag vill bjuda mina fastrar och moster, småkusiner etc. Han vill såklart ha med alla sina syskon och deras barn, och de flesta umgås vi med regelbundet och tycker mycket om, inkl den syster som är mamma till den här tjejen med den struliga killen.
Jag är så kluven till allt detta. Visst, det kommer vara vårt bröllop och vi bjuder vilka vi vill. Men... jag är livrädd att den här killen ska få fnatt och börja slåss eller nåt (har hänt) men eftersom dom har barn tillsammans och ett på väg så känns det inte aktuellt att bara bjuda tjejen eftersom vi vill ha barnen med, och vi vill ju ha med de andra syskonbarnen också. Hänger ni med i släktbanden här :P
Vet att ingen väl egentligen kan säga vad vi ska göra, det är ju i slutet bara upp till oss... Behövde nog mest ventilera lite. Dilemma...