kenttjej skrev 2009-11-17 13:30:19 följande:
Pumpkin: Var ju en jätteskojig rutt ni gjorde! Yosemite verkar ju inte dumt, en naturupplevelse som omväxling till storstadsturistande vore
perfekt.Vi tror inte att vi har möjlighet att vara borta längre än 2 veckor, tror ni det känns för kort? Hellst av allt hade vi nog velat bila, men vi tänkte att vi kanske hinner med mer om vi flyger mellan några städer och så kanske man kan passa på att hyra bil och se sig omkring i närområdet. Tror ni det kan funka?Någon som besökt nån vingård i Californien (eller nån annanstans)? Finns ju många goda viner från USA så det hade varit kul men vet inte riktigt vart man åker?
Yosemite var verkligen inte dumt, det var helt fantastiskt vackert!
Dock väldigt varmt när vi var där, varmare än det var vid något annat tillfälle på hela resan. Vi som trodde att vi skulle åka upp i bergen och få lite svalka
Hur som helst så kan jag verkligen rekommendera Yosemite, det är något man bör se innan man dör tycker jag
På två veckor hade jag aldrig klarat mig, men om man flyger så hinner man såklart med mer. Tycker absolut att ni kan hyra bil bara för att se området ni är i, man upplever så mycket mer då. USA är verkligen ett land som bör upptäckas med bil
Vi åkte igenom en del vindistrikt, men stannade inte på någon vingård tyvärr, tiden räckte inte riktigt till. Men nästa gång - då ska det vinprovas!
För den som är intresserad så finns bilder och berättelser från vår roadtrip här:
www.resdagboken.se/Default.aspx&userId=230797§ion=undefined
Där finns också bilder och berättelser från vår New York-trip som vi gjorde i våras