Gästlisteproblem
Jag och min Fästis gifter oss i augusti 2010. Han friade dock 2007 så i princip har vi planerat bröllop sedan dess. I somras bestämde vi definitivt datum, bokade lokal osv.
Vi har redan problem med gästlistan som det redan är (släkt som vi egentligen inte är så sugna på att bjuda etc). Nu har det hänt tre (!) gånger att bekanta insinuerat att de förväntar sig att få en inbjudan. Jag har trott att de skämtat och därför viftat bort det. Då har dessa tre personer blivit allvarliga och uttryckt att de menar allvar. De tre personerna är helt oberoende från varandra och INGEN av de är mina eller Fästisens kompisar! Två av dem är vänners vänner och den tredje är en kompis till min syster. Ska bara poängtera att jag har alltså inte ens telefonnumret till dessa personer - så avlägsna är dem.
Det gör mig konfunderad över hur fräcka folk är. Till saken hör också att jag och Fästisen har väldigt många vänner och inte ens alla mina "riktiga" kompisar kommer vi ha möjlighet att bjuda. Jag har försökt att berätta detta för dessa tre personer men de lyssnar inte.
Har ni varit med om samma sak? Hur tycker ni att man ska tackla dessa situationer? Jag menar, de ringer inte på min födelsedag men förväntar sig bli bjudna på mitt bröllop?