• KatjaB

Gästlisteproblem

Men fattar de inte ens när ni säger att ni tyvärr måste sålla bland både släkt och vänner då ni inte kommer ha den storleken på bröllop att ni kan bjuda alla ni känner och ytliga bekanta. Sen lär de väl fatta att de just är ytliga bekanta och har de något hyfs så lämnar det därhän.

Själv har jag börjat nytt jobb för 2 månader sedan och vissa på jobbet vill bli bjudna på bröllopet och frågar inför alla om de inte får komma, en tckte att hon kunde hjälpa till också med serverigen med sin man, och en tyckte att hon åtminstone kunde komma på vigseln och gärna bröllopet. När får alla sin inbjudan typ. Och jag har sagt att jag har jättestor släkt så nu sitter vi redan som det är och velar mellan vilka man ska bjuda och inte, för det går inte med alla tyvärr.
    Men ändå så känns det som att en del väntar sig att de ska bli bjudna. Kna ju förstå att de man lärt känna lite bättre under dessa två månader kanske skulle vilja men grejen är att vi aldrig ens umgåtts privat. mest tycker jag att de sätter mig i en dum sits

• KatjaB
    Rufsas skrev 2009-11-17 22:30:05 följande:
    Nano86: KatjaB: Har också fått "erbjudanden" i form av vänners vänner som kan hjälpa till med saker så länge de blir bjudna osv. Ex. "Men Olle är ju så bra på att fota! Om du bjuder dem kan han ju fotografera hela bröllopet!" Förstår att avsikten är god men man kan ju undra hur de själv skulle se på sitt bröllop. Massor av främlingar som är med under festen bara för att de under någon timma fotograferadeeller för att de hjälpte till med att slicka kuvert vid inbjudan? Tack, men nej tack.I-landsproblem, jag vet, men jag är väldigt glad över att få höra över era funderingar.
    jo då, och då är det ändå inte vänner till oss utan en äldre kvinna på mitt jobb som visserligen är trevlig men det känns något krystat. Hon har gett massa tips på lokaler och folk hon känner som en kock tex vilket såklart är jättesnällt, men inte riktigt det vi hade tänkt oss. Men sen rätt vad det var så tyckte hon att det är "lika bra" att hon och hennes man kommer och serverar och ser till att alla sköter sig i köket på vårt bröllop. nu kanske hon inte menar det så, men det känns ju lite som att vissa tror sig vara självklara på vårt bröllop. Ett ex till min sambo, en del jobbarkompisar och avlägsna släktingar som aldrig annars här av sig ska nu helt plötsligt bli värsta polarna, och tillochmed folk från mitt gamla jobb känner sig ganska så självskrivna. Och nog för att jag tycker om folk, det är inte det, så känns det skitjobbigt att skratta bort saker o säga "ja vi får se, vi har ju så stor släkt och gästlistan är inte klar än heller" titt som tätt.
  • KatjaB

Men å andra sidan så kan mna ju fundera på vem som är värst, haha m2b tyckte att alla som är hundägare kan ju ta med sina hundar så att vår hund får sällskap. Jag hade ju då tänkt ha hundvakt och inte något hunddagis på festen. Och så tyckte han att det kanske vore trevligt för jaktledaren i hans jaktlag att bli bjuden..
    Efter ett frustrerat utbrott från min sida har vi nu bestämt att vi överlever utan jaktlaget och att hundar får stanna hemma

• KatjaB
    Rufsas skrev 2009-11-17 23:00:25 följande:
    Hahahaha! Hundbröllop kanske? Känns väldigt skönt att fler av er varit med om denna mycket märkliga företeelse med bekanta som anser sig vara självskrivna som gäster.
    ja och så tyckte han att jag var uptight som tyckte det var en helt usel idé
Svar på tråden Gästlisteproblem