Tunisien ( tex Djerba)
Maten är inte särskilt god därnere. Vi var där på semester, och den åsikten delar jag med många som varit där.
Men de har mycket sevärdheter och de är lite spännande att ge sig ut i öknen i soluppgången och rida kamel.
Maten är inte särskilt god därnere. Vi var där på semester, och den åsikten delar jag med många som varit där.
Men de har mycket sevärdheter och de är lite spännande att ge sig ut i öknen i soluppgången och rida kamel.
Vi var i Sousse i juli i år. Maten är dplig och ställde till det för våra magar, första typ 3dagarna protesterade kroppen gick inte på toa alls. Trots allt vatten vi drack så kom inget ut den vägen. Vilket gjorde att jag såg gravid ut och fick hela tiden frågor om barnet av äckliga försäljare. Sen bosatte jag mig mer eller mindre i badrummet det var inte kul det heller.
Vi var där bara en vecka så....
Vi tog turen till öknen och det var underbart, och roligt att få se så mycket. Jobbigt dock att åka buss.
Tunisien är muslimskt så som kvinna ska man klä på sig. täcka sig från axlarna till knäna. Vi fick mycket bättre bemötande när vi respekterade deras klädkoder.
försäljarna var väldigt gå påiga, och hittade vi inte det vi sökte efter i butiken släpades vi med till brorsans/farbrorns butik osv.
Jag är glad att vi åkte trots allt, det var en upplevelse men vi kommer inte åka tillbaka. Vi känner att vi sett det som finns och det finns så många andra länder att åka till.