Tunisien ( tex Djerba)
Vi tog en sista minuten efter bröllopet och det blev till Hammamet i Tunisien. Vänner som varit i Tunisien tidigare varnade oss innan vi bokade resan men vi lyssnade tyvärr inte....Det var det äckligaste och fulaste landet vi någonsin varit i! Vi fick hemlängtan redan första kvällen. Har man rest en del i världen blir man garanterat besviken. Här ges några exempel på vad vi fick uppleva:
Maten var totalt smaklös och intetsägande.
Stranden full med skräp såsom fimpar, plastförpackningar och kapsyler.
Det rann ut avloppsvatten vid stranden från hus i närheten. En dag såg vi en bajskorv som guppade runt vid strandkanten.
Det låg sopor överallt på gatorna. Vi såg inte skymten av några papperskorgar någonstans utan folk verkade ha för vana att bara slänga skräpet omkring sig på marken.
Stora råttor stökade runt på kvällarna bland sopbärgen längs gatorna.
Folket var allmänt otrevligt.
När vi var på restaurang drogs stolen ut åt min man men ej åt mig. Han blev också tillfrågad om våra beställningar, jag behandlades som luft. Blev nog knappt tilltalad av någon där på hela resan när jag tänker efter. Jo förresten, av en vresig försäljare som skrek jävla flodhäst (väger 50 kg) efter mig när jag inte ville köpa en gammal snäcka för ett hutlöst pris.
Så mitt råd lyder utan tvekan: Se er om efter ett annat resmål.
Jag skulle inte åka tillbaka mot betalning ens...