Inlägg från: Sonja68 |Visa alla inlägg
  • Sonja68

Fråga prästerna 10

Vad bra du är på att rimma och "dikta" Kjell
    Har ingen fråga just nu, men kikar in och vinkar till dig så här på morgonskvisten.
    Men jag ser att du redan varit igång länge (4:13 VAD gör du uppe så tidigt?!)

• Sonja68

Kjell Präst skrev 2009-11-19 08:25:45 följande:

Jo, trots ingen snö på takensitter ändå prästen vakenTomten sover i sin bäddPrästen, dock, är jämt beredd!

Det är tur ni finns ni präster
  • Sonja68

Kjell o Solde, såg ni mitt inlägg i tanttråden nr 2209?

Åker ni också omkring i Jesusbilar, är min fråga ?

• Sonja68
    Soldemor skrev 2009-11-19 08:40:36 följande:
    Jo, jag såg ditt inlägg lagom tills det var dags att lägga sig, annars hade ju Kjell kunnat komma hit och vi kunde fika tvärs över gatan. Och nu är han väl på arbetet.Jag har ingen Jesus-bil, möjligen mer en kattbil. Men när jag skulle vigas tyckte jag att vårt stift kunde ha speciella tjänstebilar till oss, svarta med sv kyrkans logga och text "präst på väg". Tyvärr var det ingen på stiftet som tyckte likadant!
    Synd, det var ju en jättebra idé
  • Sonja68

Jag stämmer in i Hosia-a-a-anna i-i hö-ö-ö-öjden
    Älskar 1:a Advent! Får alltid ståpäls och tårar i ögonen just på Hosianna.
    Ska sjunga med kyrkokören på söndag

• Sonja68
    Imma skrev 2009-11-26 10:40:07 följande:
    När kören stämmer upp i Otto Olssons "Advent" startar julfirandet för mig.
    Jaaa! Den är härlig
  • Sonja68

Vi ska också sjunga Himlen i min famn med vår kör

• Sonja68
    Sebastiána skrev 2009-11-27 10:52:01 följande:
    Den är såå fin! Det är bara det att jag börjar gråta varje gång vi sjunger den (blir rörd). Hur ska det gå på konserten?! Tur att jag inte står längst fram i alla fall
    Fokusera!! Kolla på dirigenten! Jag vet, har lite av samma problem, men jag stirrar stint på dirigenten och fokuserar.
  • Sonja68

Kjell: Du är otroligt duktig på att dikta

• Sonja68

...eller vad det nu heter. Jättebra hur som helst!

• Sonja68

Kjell Präst skrev 2009-12-24 07:03:37 följande:

Vid den tiden utfärdade kejsar Augustus en förordning om att hela världen skulle skattskrivas. Det var den första skattskrivningen, och en hölls när Quirinius var ståthållare i Syrien. Alla gick då för att skattskriva sig, var och en till sin stad. Och Josef, som genom sin härkomst hörde till Davids hus, begav sig från Nasaret i Galileen upp till judeen, till Davids stad Betlehem, för att skattskriva sig tillsammans med Maria, sin trolovade, som väntade sitt barn. Medan de befann sig där var tiden inne för henne att föda, och hon födde sin son, den förstfödde. Hon lindade honom och lade honom i en krubba, eftersom det inte fanns plats för dem inne i härbärget.Lukasevangeliet 2:1-7God jul!
    Forut laste min farmor den alltid pa julafton, nar hon dog tog min far over. Mina foraldrar ar nu gamla och krassliga och i ar pa julafton fragade pappa vem som ska lasa Julevangeliet nar han inte langre finns. Alla tittade pa mig.
    Hoppas pappa far fortsatta lasa Julavengliet for oss pa julafton ytterligar nagra ar, som paminnelse om varfor vi egentligen firar jul
    Halsningar fran ett regnigt Moskva!
  • Sonja68

Jag gillar "Blott en dag", "I denna ljuva sommartid" (är det en psalm föressten?) med en annan melodi, från Dalarna tror jag den var.

• Sonja68

Aleta: Oj, jag sjung den med kyrkokören för typ 8 år sedan. Ett brunt häfte med gamla folkmelodier. Har tyvärr inte kvar den men får väl googla lite
    Hör av mig sen!

Jag lyfter ögat mot himmelen, den är JÄTTEFIN!

• Sonja68

God morgon! Har du varit uppe i ottan igen Kjell?

• Sonja68

Kjell Präst skrev 2010-01-22 10:48:17 följande:

Jajjamen, klockan 04.00 stiger jag upp.
    Tar du någonsin "sovmorgon"?
  • Sonja68

Kjell Präst skrev 2010-01-22 12:56:40 följande:

Javisst, på helgerna sover jag till 07.00
    Ojdå, det var till att ta i
  • Sonja68
    JohannaEmma skrev 2010-02-02 14:08:05 följande:
    En fråga.... Kan man ha samma in & utgångsmusik/marsch ? Tack och bock,
    Vi hade samma, men olika partier av samma låt, som in- och utgångsmusik.
    Sommarhymn (från filmen Änglagård); det lugna "förspelet" hade vi in och det glada i mitten och slutet hade vi ut.
    Det passade jättebra

men det finns ju massor med fina in- och utgångslåtar, så kanske ni hittar nån fler.

Lycka till!
  • Sonja68

Sedär! En grön plupp på BT. Var hittar man den om inte i den pålitliga Prästtråden

Har hunnit glömma, hur är nu vigselordningen. Minst två psalmer, man kan utöver dem lägga in två solon eller bara ett eller inget? Eller tre psalmer?

Svar på tråden Fråga prästerna 10