Vi hade en lite annorlunda början av vigseln, men i början hade vi en solist som sjöng första versen och refrängen på "jag vill ge dig o Herren min lovsång". Den funkar ju lika bra som unison psalm. Den är fin.
Jag kommer inte ihåg hur det kom sig, men någon pratade om, eller berättade, eller frågade om (om det var här eller någon annanstans) "O Store Gud" - då kände jag; den skulle jag oxå kunnat haft, så den passar enligt mig visst på bröllop .
Sebastiána skrev 2009-12-07 09:38:31 följande:
Tips på psalmer?!Vi vill ha en vigselgudstjänst med mycket sång och funderar därför på att välja tre psalmer. Min mamma kommer eventuellt också att läsa en dikt. Det borde väl gå bra?Min BM vill ha "En vänlig grönskas rika dräkt..." så den är redan bestämd, men vilka fler psalmer skulle vi kunna ha? De ska gärna vara glada och "melodiska". Jag tycker personligen mycket om "Jag vill ge dig o Herre min lovsång", men passar den vid en vigsel och finns den i psalmboken? Jag tänkte att vi inte bara ger Herren vår lovsång utan också varandra. "O store Gud" är också fin, men den kanske passar ännu sämre till just bröllop, och jag tror att min BM tycker att det är "för mycket".Jag har sjungit en hel del psalmer i livet, men det finns ju sååå många att det är svårt att ha riktig koll.