Inlägg från: Wiggy |Visa alla inlägg
  • Wiggy

Fråga prästerna 10

Man måste ju skriva nåt för att tråden ska hamna bland favoriterna så: Hejhej!

• Wiggy

Vi hade 4 sånger och två psalmer och det var inga problem.

• Wiggy

Nära smärtgränsen vet jag inte om det var. Alla gästerna tycker om musik, och vi ville njuta av bröllopet ordentligt, de flesta bröllop tar ju slut så fort. Det blev dock bara 3,5 sånger då jag skulle sjunga den sista och det blev lite känslosamt när jag stod där och såg min vackra, nyblivna fru, så det sket sig som man säger. :D Men jag sjöng sången på festen istället.

• Wiggy

Varför heter det näbb? Det är ju inga fåglar direkt som går före

• Wiggy

Trodde ägget kom först...

Kjell Präst skrev 2009-12-03 14:29:17 följande:

Nä, men längst fram på fågeln sitter det ju en/ett näbb! Näbbet är det som kommer först
  • Wiggy

Så egentligen borde det ju heta brudägg... ?

• Wiggy

Håller helt och hållet med Martinaa. Kan man inte med gott samvete avlägga sina löften i kyrkan, eller acceptera vad den kyrkliga vigseln står för och innehåller, så bör man göra det borgerligt.

• Wiggy

Men att ställa sig framför en präst i en kyrka och lova inför Gud att vara sin maka trogen till döden skiljer dem åt och sen inte mena det? Då är det ju ingen idé att gifta sig över huvud taget, om löftena man avger ändå inte betyder något för en...

• Wiggy

Vad är då vitsen med att gifta sig om man inte gör det i syfte att hålla ihop livet ut? Då kan man ju lika gärna leva som sambos eller gifta sig borgerligt. "Jag, NN, lovar dig att älska dig tills jag hittar nån bättre, yngre och snyggare"

Jo, tjena!

• Wiggy

Känner man att man hycklar om man lovar varandra kärlek resten av livet så ska man inte gifta sig!

Svar på tråden Fråga prästerna 10