Inlägg från: OomphGirl |Visa alla inlägg
  • OomphGirl

Fråga prästerna 10

Lite udda fråga kanske.
    Jag är kristen och går i kyrkan här i england. Kyrka med ett band som spelar, massa unga som verkligen tror, ofta sjunger vi med händerna i luften och Gud som väldigt central i kyrkan.

Jag vill gifta mig eftersom jag vill ha Gud som centrum av mitt äktenskap och giftermålet är då vi ber Gud välsigna får kärlek.

Jag vill verkligen ha Guds närhet under mitt bröllop.
    med låtar som dessa

OBS att jag inte kommer gifta mig i sverige..

Men till frågan, min familj är till större delen skeptiska sv kyrkare (går till jul) och ateister, min pojkväns familj ej så strikta katoliker!

Kommer folk bli jätteobekväma med bön och tillbedjan (worship?) när man gifter sig?

• OomphGirl

Tack för ditt svar. Det är en bra point du gör (undermedvetet), att det itne ska göras för att bevisa sin tro utan för att hm, man lever i tro helt enkelt. Jag har tid att tänka som tur är

Gillar fokusen på sund tro hehe.

Lovar att det inte är så skum kyrka vi har. Svenska präster blir först skeptiska när man berättar men sedan glada, tex från och med den här veckan har kyrkan börjat ha 2 gudstjänster på södnagar eftersom så många universitetstudenter tillkommit under terminen att folk fått sitta på golvet! Kyrkan drar till sig massa unga människor nu och det är underbart.

Svar på tråden Fråga prästerna 10